0

احتمال امضای نخستین قرارداد بین المللی پتروشیمی در پسابرجام

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 دی 1394 مدیر سایبرلا 517 بازدید

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به این که پس از لغو تحریم ها، نخستین قرارداد پتروشیمی با شرکتهای بین المللی در فروردین ماه سال آینده امضا می شود، گفت: پیش بینی می شود آلمانی ها زودتر از دیگران اقدام به امضای قرارداد کنند.

به گزارش شانا، عباس شعری مقدم درباره زمان امضای قرارداد با سرمایه گذاران خارجی صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: به جز بحث سیاسی برجام، شرکتهای خارجی نگرانی دارند و می خواهند مطمئن شوند که تحریمها دوباره بازنمی گردد.

وی با بیان این که بانکها نیز قصد دارند اطمینان یابند تحریمها به راحتی اعمال نمی شود، افزود: شرکتهای خارجی از تحریمها ضرر زیادی کرده اند و می خواهند تضمینی بگیرند که تحریمها دوباره بازنگردد.

 شعری مقدم پیش از این نیز گفته بود: شرکتهای آلمانی در مجموع ١٢ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران پیشنهاد کرده اند که پس از لغو تحریمها اجرایی می شود.

وی با بیان این که آلمانی ها دو پیشنهاد بزرگ به ایران ارائه کرده اند، افزود: یک شرکت بزرگ آلمانی برای سرمایه گذاری به میزان هشت میلیارد یورو و شرکتی دیگر برای یک پروژه چهار میلیارد یورویی اعلام آمادگی کرده است.

ظرفیت کنونی تولید سالانه محصولات پتروشیمی ایران ۶٠ میلیون تن است و کشورمان می خواهد با جذب منابع جدید مالی توسط شرکتهای بین المللی و تکمیل واحدهای نیمه کاره، ظرفیت تولید را به ١٨٠ میلیون تن در سال افزایش دهد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!