0

تلاش برای نجات قرارداد تجارت آزاد

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 455 بازدید

یک روزنامه اتریشی از تلاش مقامات اروپایی بخصوص رئیس کمیسیون اروپا و صدر اعظم آلمان برای همسو کردن کشورهای اروپایی به منظور انعقاد هر چه سریع تر قرارداد تجارت آزاد اروپا-آمریکا با وجود انتقادهای زیادی که به آن وارد است خبر داد.

تسنیم: “یان کلود یونکر”، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد کشورهای اروپایی را در مسئله قرارداد تجارت آزاد با آمریکا موسوم به “تی تی آی پی” روی یک خط بیاورد. وی در این رویکرد خود از طرف “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان حمایت می شود.

اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان این توافق هستند و تی تی آِی پی به عنوان یکی از شروط باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا مطرح است.

در حالی که در فرانسه، آلمان و اتریش مخالفت با قرارداد تجارت آزاد با آمریکا افزایش می یابد، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و صدر اعظم آلمان می خواهند دوباره همه کشورهای اروپایی را در این باره در یک مسیر قرار دهند.

یونکر در این باره گفت: ما باید اطمینان پیدا کنیم که همه در این مسیر قرار داریم. وی می خواهد در نشست آینده اتحادیه اروپا که در 28 و 29 ژوئن برگزار می شود از فرصت استفاده کند تا فشارها روی برخی کشورهای اروپایی مشکوک نسبت به تی تی آی پی را افزایش دهد.

اگر با وجود همه مخالفت ها با قرارداد تجارت آزاد با آمریکا، بروکسل درباره نزدیک کردن مواضع کشورها موفق عمل کند احتمالا یک دیدار بین رئیس جمهور آمریکا، رئیس شورای اروپایی و رئیس کمیسیون این اتحادیه در حاشیه نشست ناتو در لهستان در نهم تا یازدهم جولای برگزار می شود تا تصمیمات زمان بندی جاه طلبانه ای برای این منظور گرفته شود. هدف این است که با وجود همه مسائل، این توافق در دوره باراک اوباما منعقد شود.

البته درباره امکان پذیر بودن چنین امری حتی در محافل بروکسل ابراز تردید می شود. اخیرا به ندرت پیشرفت هایی در مذاکرات قرارداد تجارت آزاد دو سوی آتلانتیک وجود داشته است. فرهنگ گفتگوی سخت آمریکایی ها به خشم و عصبانیت بروکسل منجر شده است.

کمیسر مربوط به امور کشاورزی اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این پیام را ارسال کرده است که مذاکره کنندگان آمریکایی تلاش می کنند امتیازاتی را در زمینه کشاورزی از ما اخاذی کنند.

نویسنده در ادامه به اختلاف نظرهای دیگری که در این باره بین اتحادیه اروپا و آمریکا وجود دارد اشاره کرده و در عین حال تصریح کرد که آنگلا مرکل هم مانند یونکر می خواهد سرعت این مذاکرات را افزایش دهد.

وی چند روز پیش در سخنانی در برلین اظهار داشت: اتحادیه اروپا باید در این راستا عجله کند چرا که ایالات متحده در حال حاضر درباره یک توافق در این راستا با کشورهای اقیانوس آرام مذاکره می کند.

مرکل همچنین تصریح کرد که من بر این عقیده ام که این توافق امتیازات بسیار بیشتری نسبت به معایب آن دارد. البته حزب سوسیال دموکرات که شریک ائتلافی مرکل است با شک و تردید به این قرارداد می نگرد.

“زیگمار گابریل”، رئیس حزب سوسیال دموکرات که معاون مرکل هم هست بر این عقیده نیست که این مذاکرات سریعا به نتیجه می رسد. وی بر این باور است که تازه بعد از دور بعدی مذاکرات در این باره می توان این مسئله را مورد ارزیابی قرار داد که آیا یک توافق قابل قبول با آمریکا اصلا امکان پذیر است. در اصل من به نظم و دقت قبل از سرعت اعتقاد دارم.

چندی پیش افشای اسناد محرمانه‌ای درباره مذاکرات پیمان تجارت آزاد اروپا ــ آمریکا از طرف موسسه صلح سبز نشان داد که واشنگتن به‌شدت بروکسل را تحت فشار قرار داده و تضعیف حمایت از حقوق مصرف‌کننده و محیط زیست را مد نظر قرار داده است. این اسناد نشان می دهد که “تی‌تی‌آی‌پی” استانداردهای سابق در حمایت از مصرف کنندگان اروپایی را پایین می‌آورد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!