0

آسیب های شبکه های اجتماعی بر جایگاه و آینده شغلی

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 860 بازدید
لازم به ذکر است که این آسیب ها و مشکلات، تنها مربوط به کشور ما ایران نمی شود بدین منظور از آمار اداره کار کشور استرالیا در ارتباط با مشکلات شبکه های اجتماعی، استفاده شده است.
رزومه کاری شما ممکن است به گونه ای باشد که یک فرد ایده آل برای هر استخدام کننده ای باشید، اما ممکن است موردی در سوابق غیرکاری شما باشد که این روند خوب را متوقف کند.اگر شما در رسانه های اجتماعی فقط یک فعالیت صرفاً اجتماعی داشته باشید، مرز و خط مشخصی بین فعالیت های شخصی و حرفه ای وجود ندارد و این فضا مبهم است. رسانه ای اجتماعی در حال تبدیل به یک ابزار ارزشمند برای شبکه سازی هستند و همچنین دارای نقش مهمی در روند استخدام افراد هستند، اما این مسئله همانند یک شمشیر دو لبه است.

رسانه های اجتماعی و شغل : خطوط نامشخص

با توجه به آمار منتشر شده در استرالیا، شبکه اجتماعی فیسبوک با 13400000 کاربر دارای بیشترین مخاطب می باشد. در همین حال 3900000 نفر نیز از وب سایت Linkedin که مربوط به حرفه و مشاغل افراد است استفاده می کنند.

افرادی که به دنبال شغل می گردند باید از این موضوع آگاه باشند، افراد و سازمان هایی که قصد استخدام افراد را دارند فقط رزومه کاری که توسط شخص ارائه می شود را بررسی نمی کنند. آن ها همچنین ممکن است سوابق شما را از طریق Google جستجو کنند و یا اگر صفحه ای در Linkedin داشته باشید آن را مشاهده کنند و در دیگر شبکه های اجتماعی پروفایل شما را بررسی کنند. این بدان معناست که آن ها آخرین عکس ها، تصاویر و مطالبی را که در شبکه های اجتماعی قرار داده اید مشاهده می کنند پس بهتر است در مورد مطالبی که می خواهید در شبکه های اجتماعی قرار دهید تجدید نظر کنید.

یکی از مسئولان اداره کار استرالیا موارد زیر را در رابطه با مشکلات به وجود آمده برای افراد جویای کار و هچنین شاغل بیان کرده است:

برخی کارمندان نارضایتی و شکایت های خود از کار، محیط کار و رئیس خود را به صورت بی محابا و دربعضی مواقع همراه با بی احترامی در شبکه های اجتماعی اعلام می کنند. در همین رابطه اداره کار با تعدادی از کارمندان مواجه شده است که به علت فعالیت های خود در فضای مجازی از کار اخراج شده اند و اغلب آن ها بیان می کنند که فکر نمی کردند رئیس و یا کارفرمای آن ها مطالبشان را در فضای مجازی پیدا کنند. این مطلب را نه تنها افراد شاغل بلکه جویندگان کار نیز باید به عنوان یک هشدار در نظر داشته باشند.

افرادی که پیشنهاد کاری دریافت کرده اند یا حتی قرارداد کار امضا کردند، باید در برابر رفتار خود در رسانه های اجتماعی مسئول باشند و بسیار با احتیاط گام بردارند.
در تحقیقاتی که توسط اداره کار استرالیا انجام شده است، مشخص می شود که استفاده از رسانه های اجتماعی توسط کارفرمایان برای استخدام افراد رو به افزایش است.
پس برای حضوری درست و مطمئن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که به آینده شغلی ما لطمه نزند، چگونه باید رفتار کنیم؟

عضویت در شبکه های اجتماعی تخصصی

بهتر است در شبکه هایی تخصصی عضو شوید که مهارت های شغلی و توانمندی های شما بیشتر به چشم آید. برای عضویت در این نوع سایت از تصاویر رسمی استفاده نمایید و مشخصاتی که بیان کننده توانمندی های شما است را شرح دهید و از بیان اطلاعات غیر ضروری و شخصی خودداری نمایید.

به روز رسانی کردن تنظیمات امنیتی در شبکه های اجتماعی

با انجام تنظیمات امنیتی می توانید مانع دسترسی همه افراد به اطلاعات خود در شبکه های اجتماعی شوید. در صورت انجام تنظیمات امنیتی، تنها دوستان شما می توانند تصاویر و مطالب ارسالی شما را مشاهده کنند.

به یاد داشته باشید حتی اگر از بالاترین تنظیمات امنیتی نیز استفاده نمایید ممکن است برخی افراد بتوانند به تصاویر و مطالب شما دسترسی پیدا کنند، پس بهتر است که از تصاویر متعارف و تصاویری که به آینده حرفه ای شما لطمه نزد استفاده کنید.

دقت در مورد مطالب ارسالی

شاید برای شما بسیار تعجب آور باشد که حتی برخی جمله های بسیار کوتاه می توانند بسیار آسیب زننده باشند. موردی که بسیاری از افراد مشهور و سرشناس آن را تجربه کرده اند و برای آن ها تا مدت ها دردسرساز بوده است. بنابراین مطالبی را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید که به شغل و حرفه شما صدمه نزد و بحث برانگیز نباشد. یک ایده و یا راه حل در این زمینه این است که شما شبکه های اجتماعی را که در آن عضویت دارید به اطلاع محل کار خود برسانید و چون شما می دانید که شرکت مطالب شما را مشاهده می کند، در ارسال مطالب و تصاویر دقت بیشتری به عمل می آورید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!