0

برخورد جدى و غیر قابل اغماض پلیس فتا با شایعه‌سازان در فضاى سایبرى

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی 19 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 908 بازدید

 رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى با بیان اینکه در پی وقوع زلزله در استان خراسان رضوی برخی کاربران اقدام به انتشار شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی می‌کنند هشدار داد و گفت: پلیس فتا با انتشاردهندگان اخبار کذب و شایعات پیرامون زلزله برخورد جدى و غیر قابل اغماض با متخلفین خواهد داشت.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری از شهروندان خواست به اخبار و مطالب کذب و شایعات منتشر شده در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و برای کسب خبر از صحیح از طریق رسانه ملی یا خبرگزاری‌های رسمی اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه انتشار شایعات و اخبار کذب در این شرایط فقط باعث تخریب روحیه شهروندان و زوار محترم می‌شود، از کاربران به خصوص کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست از انتشار، اشتراک گذاری اخبار و شایعات در این فضا خودداری نمایند.

سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه انتشار اخبار و شایعات هیچ کمی به شهروندان نمی کند و تنها باعث تشویش و اضطراب در جامعه می شود، به کاربران هشدار داد: بهترین راه برای کاهش استرس و اضطراب در این شرایط انتشار و اشتراک گذاری پیام‌های، هشدارها و توصیه‌های ایمنی است که در مواقع بحرانی شهروندان باید رعایت نمایند تا کمترین آسیب را ببینند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه انتشار اخبار کذب و شایعات از سوی افراد سودجو و فرصت طلب صورت می‌گیرد که تلاش دارند با دامن زدن به شایعات  و انتشار آن در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی امنیت عمومی جامعه را در این شرایط مختل نمایند، گفت: از کاربران عزیز خواهشمندیم به هیچ عنوان با اشتراک گذاری و بارگذاری مجدد این دست اخبار کذب و شایعات به این افراد سودجو و فرصت طلب میدان فعالیت ندهند.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ موسسه و نهاد مرتبطی قادر به تشخیص زود هنگام زلزله نبوده است، افزود: کاربران درگیر این دست شایعات نشوند.

سرهنگ جهانشیری در پایان از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار مورد وثوق را از صدا و سیما، جراید معتبر و سایت‌های مرتبط با سازمان‌ها و نهادهای معتبر دریافت نمایند، تاکید کرد: پلیس فتا ضمنن شناسایی این افراد برخورد جدی و غیر قابل اغماضی را در دستور کار دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!