0

افتتاح مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی رفتاری موبایل و اینترنت

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی 16 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 860 بازدید
مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی، رفتاری موبایل و اینترنت در دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان افتتاح و آغاز بکار کرد.
مهر: رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان روز گذشته هدف از ایجاد این مرکز را پرداختن به جنبه‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و ترویجی مسایل مربوط به موبایل و اینترنت دانست و گفت: تمام اهداف مرکز سعی شده منطق بر سند راهبردی باشد.
گنجی اظهار کرد: در اهداف پژوهشی هدف این است که ابعاد اجتماعی و رفتاری فضای اینترنت با همکاری اعضای هیئت علمی تحلیل و بررسی شود.
وی با بیان اینکه باید سعی شود تازه ترین منابع و برخی دستاوردهای علمی و تحقیقاتی را در مرکز تمرکز دهیم، افزود: بیش از 200 مقاله و کتاب برای این مرکز تهیه شده و باید رویکرد برون گرایی داشته باشیم و طرح‌هایی کاربردی برای مرکز ارائه شود.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان به رویکرد آموزشی این مرکز اشاره کرد و اظهار کرد: به لحاظ آموزشی سعی داریم که گرایش‌های بین رشته‌ای متناسب با مرکز را ایجاد کنیم و نیز در جهت پژوهشی تلاش‌هایی در تدوین و تنظیم اساسنامه مجله پژوهشی متناسب با مرکز انجام شده است.
وی همکاری منسجم با مرکز کارآفرینی و معاونت فرهنگی و دانشجویی برای برپایی سمینارها و کارگاه‌ها را لازم دانست و افزود: سعی بر این است تا بانک اطلاعاتی از مجموعه ایده‌ها، پایان نامه‌ها و زمینه جدیدی برای تاسیس گرایش‌ها در ارتباط با فضای مجازی داشته باشیم.
وی از شکل‌گیری اساسنامه این مرکز خبر داد و گفت: برگزاری همایش‌های دوسالانه، برگزاری نشست‌ها و برگزاری مشاوره‌های متناسب با موضوعات مرکز که مورد نیاز مردم و نهادها است از برنامه‌های پیش روی این مرکز است.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: در مرکز سه حوزه جامعه شناسی و مدیریت روانشناختی، تربیتی و تربیت بدنی و نیز حوزه حقوقی تدارک دیده شده که هر کدام وظایف خاصی را مورد مطالعه دارند.
گنجی، حمایت رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه را برای توسعه این مرکز خواستار شد و اظهار کرد: تا با همکاری اعضای هیئت علمی این دانشکده و تلاش دانشجویان، این مرکز را به اهداف واقعی خود برسانیم.
رییس دانشگاه کاشان نیز یکی از سیاست‌های دانشگاه را بین المللی کردن دانشگاه بیان کرد و گفت: یکی از ملزومات بین المللی کردن دانشگاه، بین المللی شدن همکاران دانشگاه است.
عباس زراعت با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای بین المللی شدن دانشگاه فراهم شده است، افزود: برگزاری اندیشگان، راه اندازی شعبه آی سی تی پی و افتخار همکاری پنج دانشمند بین المللی جایزه نوبل، رصد خانه ملی، کرسی‌های علمی بین المللی و شبکه هوشمند از جمله برنامه‌ها برای بین المللی کردن دانشگاه است.
وی همکاری مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی را برای تحقق این امر لازم دانست و ادامه داد: دانشکده علوم انسانی دانشگاه نیز با توجه به پتانسیل‌های مثبت نیروی انسانی می‌تواند کمک شایان توجهی به بین المللی کردن و توسعه دانشگاه داشته باشند.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه این دانشکده مزایای منحصر به فردی دارد، گفت: باید رشته‌های میان رشته‌ای را در دستور کار قرار دهیم و رشته‌های علوم انسانی به سمتی حرکت کند که بتواند نیازهای جامعه را برطرف سازد.
وی یکی از آسیب‌ها در دانشگاه‌ها را سنتی بودن و به روز نبودن فعالیت‌ها اعلام کرد و گفت: باید تلاش شود تا با به روز بودن فعالیت‌ها و ارائه تحقیقات و راهکارهای علمی، پیشرفت و توسعه دانشگاه را در تمامی زمینه‌ها شاهد باشیم.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!