0

پلیس آمریکا برای بازداشت معترضین از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی 25 مهر 1395 مدیر سایبرلا 727 بازدید

یک شرکت مستقر در شهر شیکاگوی ایالات متحده آمریکا ابزاری می‌فروخته که با استفاده از متن‌ها، تصاویر و ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی درباره معترضین در اختیار پلیس می‌گذاشته است.

دیجی کالا: این شرکت که Geofeedia نام دارد از اطلاعات فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و ۹ شبکه‌اجتماعی دیگر استفاده می‌کند و به کاربران خود امکان می‌دهد محتواهای شبکه‌های اجتماعی را در یک مکان بخصوص جغرافیایی جستجو کنند. این شرکت ابزار خود را در اختیار پلیس گذاشته و پلیس هم از آن در سرکوب معترضان استفاده کرده است. ظاهرا این ابزار در اعتراضاتی که در بالتیمور پس از مرگ فردی گری، جوان سیاه پوست ۲۵ ساله در آوریل سال ۲۰۱۵ رخ داد هم استفاده شده است.
شرکت Geofeedia که این ابزار را ساخته، از برنامه‌هایی استفاده کرده که شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر در اختیار سازنده‌های اپلیکیشن و شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهند.
البته فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام اعلام کرده‌اند که دسترسی این شرکت را به اطلاعات مورد نظر مسدود کرده‌اند. اما بسیاری از فعالان از نظارت ضعیف این شرکت‌ها بر اطلاعات کاربران انتقاد کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند مکانیزم‌های دقیق‌تری را برای نظارت انتخاب کنند. ظاهرا اینستاگرام و فیس‌بوک در ماه سپتامبر دسترسی GeoFeedia را به اطلاعات خود مسدود کرده‌اند اما توییتر تازه روز سه‌شنبه دست به این اقدام زده است. شیوه نظارتی شبکه‌های اجتماعی بر اطلاعات کاربران و استفاده گروه‌های مختلف از آن‌ها مساله‌ای است که مدت‌ها مورد بحث بوده و حال با اتفاق رخ داده به موضوع داغ‌تری هم تبدیل شده است.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!