0

تهدید و اخاذی فرجام اعتماد بی‌جا در شبکه‌های اجتماعی است

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به تهدید و اخاذی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، ‌سرهنگ امینی‌ با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید و اخاذی‌، به پلیس فتا مراجعه و خواستار رسیدگی به موضوع را داشته که شناسایی عامل یا عاملین مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه شاکیه بیان نمود از طریق شبکه‌های اجتماعی با فرد ناشناسی آشنا شده و پس از جلب اعتماد،‌ شاکیه عکس‌های خصوصی خود را ارسال و طی ملاقات حضوری در سطح شهر سوار خودروی وی شده و پس از تهدید به انتشار عکس‌هایش اقدام به گرفتن وجوه نقدی همراه شاکیه می‌نماید.

وی تصریح کرد: کارشناسان ما با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و پلیسی، متهم را شناسایی، پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده دستگیر و جهت تحقیقات به این پلیس دلالت گردید.

سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم که حدودا  28 سال داشت بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشتند که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع تهدید و اخاذی اعتراف و هدف از این کار کسب منافع مالی بیان کرد.

رئیس پلیس فتا همدان به شهروندان هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی هیچ‌گاه  بستر امنی برای آشنایی و شناخت شریک زندگی نیست‌، چرا که این فضا مجازی بوده و نمی‌تواند تضمین کننده اطلاعات صحیحی از چهره واقعی افراد باشد.

وی ارسال عکس در شبکه‌های اجتماعی را برای دیگران اشتباه خواند و افزود: با افرادی که در شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اید به هیچ وجه قرار ملاقات حضور نگذارید و در صورت نیاز حتما این قرار در یک مکان عمومی شلوغ و همراه با یک نفر دیگر باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!