0

پیشنهاد 250 هزار دلاری شبکه تلویزیونی HBO به هکر‌ها

دسته بندی ها : فضای مجازی 27 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 394 بازدید

هکرهایی که اخیرا شبکه تلویزیونی HBO را هک کرده و اسکریپت‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و اسناد اطلاعاتی کارکنان را به سرقت برده بودند، ایمیلی را منتشر کرده‌اند که در آن شبکه تلویزیونی HBO به آن‌ها پیشنهاد پاداش 250 هزار دلاری را داده است. پاداشی که شرکت‌ها بابت کشف آسیب پذیری‌های شبکه به هکرهای کلاه‌سفید می‌پردازند.

به گزارش هکر نیوز، اواخر ماه گذشته هکرها ادعا کردند که حدود 5/1 ترابایت از اطلاعات شبکه تلویزیونی HBO (یکی از بزرگترین پخش‌کننده‌های شبکه‌های تلویزیونی کابلی در آمریکا) را بدست آورده‌اند و قسمت‌هایی از برنامه‌های تلویزیونی این شبکه را انتشار دادند.

یک هفته بعد از آن هکرها 500 مگابایت دیگر از اطلاعات سرقتی از HBO، که شامل ایمیل‌های شرکت، قراردادهای استخدام و اسناد مالی می‌شد را به همراه قسمت آتی یک سریال تلویزیونی را منتشر کرده و تقاضای باج 6 میلیون دلاری به صورت بیت‌کوین را دادند.

براساس تصویری که از یک ایمیل بدست آمده، یکی از مقامات HBO نوشته است که شرکت توانایی فراهم کردن این میزان بیت‌کوین درخواستی توسط هکرها را ندارد. شرکت از آن‌ها خواسته است که مهلت پرداخت را یک هفته افزایش دهند. در متن ایمیل‌های منتشر شده آمده است: “توانایی که شما دارید ما را شگفت‌زده کرد. در قالب یک همکاری حرفه‌ای ما از شما می‌خواهیم که مهلت پرداخت را یک هفته افزایش دهید.” در ادامه این ایمیل آمده است: “برای نشان دادن حسن نیت قصد داریم مبلغ 250 هزار دلار به عنوان پاداش تخصصی پرداخت نمائیم. به محض اینکه حساب کاربری ایجاد و بیت کوین فراهم شود برای شما ارسال می‌شود یا می توانیم منابع مالی را به حسابی که به ما معرفی می‌کنید سریعا انتقال دهیم.”

از آنجایی که مبلغ پاداش پیشنهاد شده فقط 3 تا 4 درصد مبلغ درخواستی توسط هکرهاست ظاهرا طرح پیشنهادی نمی‌تواند طمع هکرها را برطرف کند و آن‌ها تهدید خواهند کرد که در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی، فایل‌های بیشتری را هر یکشنبه منتشر خواهند کرد.

با وجود اینکه شرکت HBO تاکنون عکس‌العملی به ایمیلی که اخیرا منتشر شده، نشان نداده، فردی نزدیک به این شرکت دراین‌باره به روییترز گفته است: شرکت از این ایمیل به عنوان تاکتیکی برای طفره رفتن استفاده کرده و هیچ وقت قصد نداشته که مبلغ 250 هزار دلار یا کل 6 میلیون دلار را به هکرها پرداخت نماید.

شرکت قبلا گفته بود که در حال همکاری با متخصصان فارنزیک و مراجع قانونی است.

اگر هکرها 5/1 ترابایت از اطلاعات شرکت HBO را در اختیار داشته باشند و شرکت از پرداخت باج به آنان خودداری کند، در روزهای آینده باید منتظر انتشار بیشتر قسمت‌های آتی برنامه‌های این شبکه تلویزیونی باشیم.

دو روز قبل نیز هکرها برخی از اطلاعات سرقتی از این شبکه تلوزیونى را انتشار دادند. اطلاعاتی که شامل آدرس و شماره تلفن بازیگران معروف این شبکه است. تا این لحظه مشخص نشده که چه شخص یا گروهی پشت این اقدام هکری است.

مترجم: سینا بیات

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!