0

فضای مجازی محیط امن و قابل اعتمادی نیست

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 اردیبهشت 1396 مدیر سایبرلا 358 بازدید

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به سوءاستفاده از اطلاعات شخصی ‌افراد توسط مجرمان در فضای مجازی، امنیت در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: در صورت عدم رعایت نکات امنیتی لازم در این فضا، خطرات و آسیب‌های زیادی به وجود می‌آید.

به گزارش پلیس فتا، سروان صاحبکاران گفت: کاربران عزیز اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل نکنند زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها وجود دارد.

وی افزود: اگر از این فضا به طور صحیح استفاده نشود به تهدید تبدیل شده و خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

‌این مقام انتظامی اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های مربوط به سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد، ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در حوزه امنیت، نگهداری و حفظ اطلاعاتشان می‌باشد و این امر موجب شده تا افراد سود‌جو و فرصت طلب از این موضوع سوء‌استفاده  نمایند.

وی در توصیه به کاربران گفت: از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی رایانه‌هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل می‌شود خودداری نموده و سعی کنید برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح‌های فشرده و هاردهای اکسترنال که در آنها تکنولوژی های رمزکننده به کاربرده شده، استفاده نمایید.

سروان صاحبکاران با بیان اینکه جهت تعمیر رایانه خود به افراد قابل اعتماد و نمایندگی‌های مجاز مراجعه نمایید، افزود: تا حد ممکن در هنگام تعمیر و یا نصب هرگونه برنامه توسط مراکز تعمیر در کنار رایانه خود حضور داشته باشید.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تاکید کرد: اطلاعات خصوصی و مهم خود مثل اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی و … را بر روی رایانه ذخیره نکنید.

وی به کاربران توصیه کرد: از کلمه‌های عبور ترکیبی برای افزایش امنیت استفاده کنید و  کلمه‌ عبور خود را به هیچ عنوان به نمایش نگذارید. ضمن آن‌که پوشه‌های حاوی اطلاعات خود را رمزگذاری نمائید.

سروان صاحبکاران به کاربران تاکید کرد: اطّلاعات و تصاویری را که نشان‌دهنده‌ هویّت شماست، به هیچ عنوان به اشتراک نگذارید.

وی برای جلوگیری از هک شدن گفت: از باز کرن ایمیل‌ها ، تصاویر و فایل‌هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند خودداری نمایید و حتما آنتی ویروس سیستم خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جهت استفاده از اینترنت و فضای مجازی با برنامه عمل کنید و بی هدف اقدام به بازکردن لینک‌ها و صفحات نکنید، افزود: قبل از اینکه چیزی را به اشتراک بگذارید و یا با فشار کلید اینتر ارسال کنید خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر!؟

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: فضای مجازی حریم امن و خصوصی شما نبوده و افراد فرصت طلب و کلاهبردار نیز از این فضا و فرصت به دست آمده غافل نشده و به دنبال دریافت اطلاعات شخصی و بانکی شما و سوء استفاده از آن هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!