0

موسویان: انقلاب فضای مجازی در راه است

دسته بندی ها : فضای مجازی 2 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 767 بازدید

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه بشر سه انقلاب تمدنی (کشاورزی، صنعتی و اطلاعاتی) را پشت سر گذاشته است، گفت: انقلاب چهارم که متفاوت با سه انقلاب قبلی به شمار می رود انقلاب فضای مجازی خواهد بود.

به گزارش ایرنا, مرتضی موسویان روز جمعه با بیان این مطلب افزود: برای مثال در موضوع شبیه سازی حواس، افق محتمل این است که در سال ٢٠٣٠ این شبیه سازی ١٠٠ درصد اتفاق بیفتد؛ یعنی هر شخص با داشتن یک آواتار (نمایه شبیه سازی در دنیای مجازی) می تواند زندگی کند.

مشاور وزیر ارشاد در ادامه تصریح کرد که سواد رسانه ای، دیگر قدرت استفاده از فناوری نیست بلکه قابلیت استفاده از اطلاعات و تبدیل آن به دانش است.

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فراهنگ و ارشاد اسلامی، در واقع تکنولوژی روز به روز ساده تر شده و نیاز به آموزش دیگر نیست.

موسویان اظهار داشت: در حقیقت آنچه در حال تکوین است بسیار متفاوت با بحث های روز خواهد بود.

وی یادآورشد: براساس نتایج پژوهشی در افق چشم انداز ۱۴۰۴ با توجه به روندها و فراروندهایی که احساس شده می توانیم پیش بینی کنیم که به هر حال ما در این افق به شبیه سازی این احساس پنج گانه بشر دست پیدا کنیم که البته این در سال ۲۰۳۰ کامل خواهد شد.

مشاور وزیر ارشاد ادامه داد: اما تا آن زمان شاهد این خواهیم بود که به عنوان مثال وقتی یک غذایی را در فضای مجازی تبلیغ می کنند بوی آن را هم بتوانیم احساس کنیم یا بعدا در سال های بعد بتوانیم مزه ای از آن را هم احساس کنیم.

موسویان افزود: این به این معنی است که ما باید برای زمینه های مختلفی که با آن روبرو خواهیم بود برنامه داشته باشیم و برای آن سناریوهای خاصی را طراحی و بنویسیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد خاطرنشان کرد که این مرکز این کار را شروع کرده و به دنبال آن بحث آینده پژوهی را در دستور کار خود داده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!