0

حق حاکمیتی ایران در قرارداد های نفتی نباید نقض شود

دسته بندی ها : قرارداد صنعت نفت و گاز 12 شهریور 1395 مدیر سایبرلا 425 بازدید

شرکت های داخلی می توانند در عملیات اجرایی خوب عمل کنند و یکی از کارهایی که باید در همین قراردادها پیش بینی شود توجه به مجموعه های داخلی است.

راه‌دانا: محمد جواد کولیوند نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با “تیتر1” گفت: یکی از بحث هایی که هفته گذشته در جلسه غیرعلنی مطرح شد راجع به قراردادهای جدید نفتی با شرکت هایی که باید استخراج و تکنولوژی را منتقل کنند است، سه مجموعه روی این قراردادهای نفتی در کشور کار می کنند که دولت˓ مجلس و کمیته انطباق هستند، در کمیته انطباق قراردادها˓ از طرف مجلس آقای اسماعیلی معرفی شدند.

نماینده مردم البرز در مجلس با اشاره ورود جدی مجلس به این بحث افزود: اشکال هایی که به این قرارداد ها گرفته شده بر اساس انطباق هایی است که دکتر اسماعیلی انجام می دهد، 15 نظر از رهبر انقلاب ارائه شده که باید منطبق با اصلاحاتی که در قراردادها انجام شده باشد و در صورتی که کمیته انطباق آن را تایید کند قراردادها برای تایید هیئت وزیران می رود و بعد از آن در مرحله اجرا قرار می گیرد.

کولیوند ضمن تاکید بر حق حاکمیت ایران بر منابع خود اظهار داشت: حق حاکمیتی و حکمرانی ایران در هیچ مقطعی نباید نقض شود و در قراردادها بایستی پیش بینی شود، در بحث بلند مدت بودن قراردادها پانزده سال زمان معقولی است و البته نباید فراموش شود که باید با طرفمان به یک جمع بندی برسیم که طرف مقابل هم بتواند قدری سود ببرد و کار انجام دهد.

وی در ادامه افزود: یک گروه تخصصی با تایید سران سه قوه جهت نظارت بر اجرای قراردادها تشکیل می شود و همچنین یک گروه فنی نیز با تایید هیئت وزیران جهت نظارت بر امور فنی و تخصصی قراردادها شکل می گیرد و گزارشات مستمر شش ماه بایستی به دستگاه های ذی ربط ارائه شود، جمع بندی کامل و مطالعات راهبردی برای انتقال تکنولوژی باید انجام شود، این ها مسائلی است که مد نظر جمهوری اسلامی است که در قراردادها باید لحاظ شود.

کولیوند در پایان ضمن تاکید بر توانمندی ها داخلی گفت: شرکت های داخلی می توانند در عملیات اجرایی خوب عمل کنند اما تجهیزات و تکنولوژی را باید وارد کنیم ، یکی از کارهایی که باید در همین قراردادها پیش بینی شود توجه به شرکت های داخلی است تا در کنار شرکت هایی که تکنولوژی روز دنیا و تجهیزات جدید را دارا هستند، به دستگاه ها و شرکت های داخلی قدرت داده شود که حداقل بتوانیم تا حدود 10سال آینده به یک تکنولوژی بالا دست پیدا کنیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!