0

دبیرکل اوپک: پایبندی تولیدکنندگان به قرارداد کاهش تولید بسیار بالا است

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته است پایبندی تولیدکنندگان عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان غیر عضو، به قرارداد کاهش تولید، بسیار بالا است. دبیرکل اوپک افزوده است که اتحادیه نفت جهان انتظار تقویت همکاری خود با روسیه را دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، بارکیندو در بازدید از مسکو برای شرکت در کنفرانس انرژی، به خبرنگاران گفته است که او انتظار دارد تمام ۲۴ تولیدکننده عضو و غیر عضو سازمان اوپک که در قرارداد جهانی کاهش تولید نفت حضور دارند، در کنفرانس اوپک که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، شرکت کنند.

این در حالی ست که پیش از این، و در جمعه دو هفته پیش، نشستی در وین برگزار شد که هدف از آن نظارت بر قرارداد کاهش تولید و بازار نفت بود. عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، که نشست وین را برای نظارت بر بازار نفت مدیریت می کرد، گفته بود که محدود کردن تولید، به کاهش ذخایر نفت خام جهانی و رسیدن به میانگین پنج ساله شان کمک کرده است و این هدف اعلام شده اوپک است.

انتظار می رفت که در آن جلسه به موضوع تمدید یا تشدید قرارداد کاهش تولید نیز پرداخته شود. اما بعد از این نشست وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، اعلام کرد که سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگانن، تا ماه ژانویه تصمیمی مبنی بر تمدید یا عدم تمدید قرارداد کاهش تولید نفت نخواهند گرفت.

نواک در پاسخ به سوالی راجع به زمان احتمالی برای تصمیم گیری درمورد تمدید قرارداد اوپک، گفته است: “من باور دارم که ماه ژانویه، زودترین زمانی ست که ما واقعا می توانیم در مورد وضعیت بازار صحبت کنیم.”

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

با کاهش تولید تولید اوپک، در سه ماهه سوم امسال، قیمت نفت برنت نزدیک ۲۰ درصد رشد داشته است، که این بیشترین رشد در بازه ماه جولای تا سپتامبر از سال ۲۰۰۴ می باشد. در هفته گذشته قیمت نفت برنت حتی توانست به بشکه ای ۶۰ دلار نیز نزدیک شود و به بشکه ای ۵۹.۴۹ دلار برسد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!