0

قرارداد خرید سلف (در قبال وثیقه غیر منقول)

قرارداد خرید سلف (در قبال وثیقه غیر منقول)

طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی ما‌بین؛

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی ………………………. نام پدر ………………………. شماره تماس ………………………. آدرس …………………………………………..

که ازین پس «فروشنده»نامیده خواهد شد، و

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی ………………………. نام پدر ………………………. شماره تماس ………………………. آدرس ………………………………………………

که ازین پس «بانک»نامیده خواهد شد، به منظــور انجام موضوع قرارداد منعقد می‌گردد و طرفین ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن میباشند.

ماده1-موضوع قرارداد:

کالای موضوع این قرارداد عبارتست از:

تعداد …………………………………………………………………………………

قیمت واحد ……………………………………………………………………….

مبلغ کل ……………………………………………………………………………

که فروشنده متعهد و ملتزم گردید در تاریخ ………………………………. بدون هیچگونه عذری به بانک تسلیم و تحویل و برگ رسید اخذ نماید.

ماده2- مبلغ قرارداد:

بانک مبلغ …………………………… ریال بهاء کل کالای موضوع ماده 1 این قرارداد را به فروشنده یک جا پرداخت و فروشنده اقرار به دریافت آن نمود.

ماده3- شرایط قرارداد:

بشرح زیر است:

الف- فروشنده متعهد گردید کالای مورد این قرارداد را عینا مطابق با خصوصیات و مشخصاتی که در ماده 1 منعکس است بدون تاخیر، صحیح و سالم تحویل بانک نماید.

ب- تحویل کالای موضوع این قرارداد …………………….. می باشد.

هزینه حمل و سایر هزینه های احتمالی مربوطه بعهده فروشنده است.

تبصره- فروشنده متعهد است کالای مورد معامله را به محض تولید یا جمع آوری به هزینه خود به نفع بانک بیمه نماید.

ج- در صورتی که مورد معامله به تشخیص بانک از جهت خصوصیات و کیفیات و مرغوبیت و غیره مطابق شرایط توافق شده در این قرارداد نباشد بانک حق خواهد داشت که از تحویل کالا خودداری و به ترتیبی که در این قرارداد قید گردیده است عمل نماید. در صورتی که مورد معامله تحویلی بهتر از آن باشد که در این قرارداد ذکر شده است بانک وجهی علاوه بر مبلغ این قرارداد پرداخت نخواهد نمود.

د- هرگاه فروشنده به هر علتی مورد معامله را در موعد مقرر تحویل بانک ننماید و یا کالای آماده برای تحویل، مطابق مشخصات مندرج در این قرارداد نباشد بانک مخیر است به یکی از طرق زیر عمل نماید:

– بانک به تشخیص خود مهلت مناسبی برای تسلیم و تحویل مورد معامله بدهد. در این صورت چنانچه قیمت واحد مورد توافق قبلی، مورد قبول بانک نباشد، بانک حق دارد به تشخیص خود در قیمت واحد تجدید نظر به عمل آورد و نظری که اعلام خواهد کرد برای فروشنده قطعی و متبع خواهد بود.

– بانک با دریافت کالای مشابه مورد معامله موافقت نماید. تعیین مشخصات کالای مشابه، جهت کمیت و کیفیت آن با بانک خواهد بود.

– بانک معامله را فسخ و با اخذ تصمیم در مورد میزان مطالبه خود نسبت به وصول آن اقدام نماید.

ماده4-

هر گاه فروشنده از تحویل کالای مورد این قرارداد در موعد مقرر به هر علتی امتناع نماید و هیچیک از سه طریق پیش بینی شده در بند د ماده 3 این قرارداد نتواند مورد قبول بانک واقع شود، چون کالای مورد قرارداد بر ذمه فروشنده صورت دین دارد که بایستی به بانک رد نماید لذا فروشنده متعهد و ملتزم به رد کالای مورد قرارداد به بانک می باشد.

ماده5-

در صورتی که بانک نتواند هیچ یک از علل عدم تحویل کالای مورد این قرارداد را در سررسید از فروشنده بپذیرد، میزان مطالبه خود را بر اساس قیمت روز کالای مورد قرارداد، محاسبه خواهد نمود.

ماده6-

چنانچه فروشنده قبل از سررسید به بانک اطلاع بدهد که در سررسید قادر به انجام تعهد خود نمی باشد و بانک علل مربوطه را بپذیرد ضمن اعلام فسخ، میزان مطالبه بانک معادل مبلغ کل این قرارداد به اضافه جریمه ای بابت عدم ایفای تعهد فروشنده بالغ بر ………………………………… ریال خواهد بود که فروشنده متعهد و ملزم به پرداخت آن می باشد.

ماده7-

فروشنده برای تضمین انجام تعهدات مندرج در این قرارداد اموال(مشخصات کامل مورد وثیقه ذکر گردد) به موجب سند رسمی در وثیقه بانک قرارداد که در صورت استنکاف فروشنده از پرداخت بدهی خود، بانک حق دارد حقوق خود را از محل مورد وثیقه استیفا نماید و در صورت لزوم بانک حق دارد از هر نوع حساب و موجودی فروشنده نزد خود جهت استیفا مطالبات و حقوق خود ناشی از تخلفات فروشنده راسا برداشت نماید و در صورت عدم تکافو از مورد وثیقه استیفا حق نماید.

ضمنا حسب اقرار طرفین قبض و اقباضی صورت گرفت و مورد وثیقه امانتا صحیح و سالم مجددا به تصرف فروشنده داده شد و فروشنده ضمن اقرار به تصرف تعهد نمود که:

اولا: از هر گونه معامله ناقل یا نتیجه بخش نقل از هر حیث و هر جهت و تحت هر عنوان اعم از قطعی و شرطی، وکالت و ……………………. نسبت به مورد وثیقه خودداری نماید.

ثانیا: بدون موافقت بانک در مورد وثیقه تغییری ایجاد ننماید.

ثالثا: مورد وثیقه را همه ساله در قبال خطر حریق نزد بیمه گرد مورد قبول بانک بهر مبلغ و مدتی که بانک بخواهد به نفع بانک بیمه نموده و بیمه نامه را تحویل بانک دهد در غیر اینصورت بانک حق دارد مورد وثیقه را وکالتا از طرف فروشنده به هزینه خود بیمه نموده و مبلغ هزینه شده را به حساب بدهی فروشنده منظور نماید. وکالت اخیر ضمن عقد خارج لازم به بانک تفویض شد و تا فک این سند به قوت خود باقی است.

رابعا: از انجام هر اقدامی که موجب نقصان بهای مورد وثیقه باشد خودداری نماید و در صورتی که مورد وثیقه نیاز به تعمیرات داشته باشد به هزینه خود نسبت به تعمیر آن اقدام نماید. ضمنا قبول نمود که چنانچه قبل از فک این سند تمام یا قسمتی از مورد وثیقه در معرض اجرای طرحهای موسسات و شرکتهای دولتی و شهرداری و امثال آن قرار گیرد، بانک به قائم مقامی بدهکار وکیل بلاعزل و وصی بعد از فوت اوست که کلیه تشریفات قانونی را از قبیل انتخاب کارشناس، اعتراض به ارزیابی، حضور در کمیسیونهای ذیصلاح، همچنین توافق در تقویم را انجام دهد و با امضاء اسناد و دفاتر مربوطه وجوهی را که از طرف موسسه ذیربط در قبال تملک تمام یا قسمتی از مورد وثیقه پرداخت خواهد شد نقدا یا تقسیطا دریافت کند و پس از کسر و احتساب هزینه های متعلقه، باقیمانده را بابت مطالبات خود محسوب دارد و چنانچه بهای ملک در صندوق ثبت یا دادگستری تودیع شده باشد بانک حق دریافت وجوه سپرده را خواهد داشت.

خامسا: در صورتی که در مورد وثیقه علاوه بر مستحدثات فعلی، مستحدثات دیگری بوجود آورد و یا در مستحدثات فعلی تغییراتی داده شود، اعیانی احداثی نیز جزء مورد وثیقه بوده و بهر حال مستحدثات جدید و تغییرات انجام شده مانع از اجرای ماده 34 قانون ثبت نخواهد بود.

ماده 8-یکپارچگی قرارداد

قرارداد و پیوست های آن یک مجموعه جامع و یکپارچه ای را تشکیل می دهند که بین طرفین مورد توافق و تأئید قرار گرفته است. قرارداد مذکور جایگزین کلیه قراردادها، ترتیبات، مکاتبات و ارتباطات (چه شفاهی و کتبی) قبلی که بین طرفین در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می گردد.

ماده 9-تفکیک پذیری

چنانچه بخشی از این قرارداد براساس رای مرجع رسیدگی، غیرقابل اجرا یا غیرقانونی شناخته شود، صرفاً آن بخش از قرارداد بلااثر شده، لیکن سایر مواد همچنان لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 10-تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد، صرفاً با توافق کتبی و قبلی طرفین امکانپذیر است.

ماده 11-فورس ماژور

هر گاه به علت فورس ماژور یکی از طرفین قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقی نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد بود.

ماده 12-تغییر نشانی طرفین قرارداد

هرگاه یکی از طرفین قرارداد نشانی قانونی خود را در مدت قرارداد تغییر بدهد باید کتباً این تغییر را به طرف دیگر ابلاغ کند و تا وقتی که نشانی جدید به طرف دیگر اعلام نشده است ، کلیه نامه ها ، اوراق و مکاتبات به نشانی قانونی ارسال و تمام آنها ابلاغ شده تلقی خواهد شد.

ماده 13-حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف درخصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره فیمابین و صورت عدم حصول نتیجه از طریق داوری مرضی الطرفین قابل حل خواهد بود. موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردید. در صورت عدم پذیرش داور، موضوع از طریق مراجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد .

ماده 14-تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ

این قرارداد در …… ماده، در تاریخ …………. در شهر …….. تنظیم و امضا گردید که دارای ….. نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع کامل از مفاد آن به امضای طرفین میرسد.

امضای طرف اول                                                      امضای طرف دوم

…………………                                                               …………………..

تذکر مهم : نمونه قرارداد فوق صرفا جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید بانک قراردادهای حقوقی نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

برای طرح سوالات حقوقی خود می توانید به وب سایت مشاوره حقوقی اینترنتی مراجعه بفرمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!