0

پروژه های تولید نفت در دستور کار قرار گرفتند

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، با اشاره به ۳۳ طرح شرکت ملی نفت برای نگهداشت و افزایش تولید نفت، از اجرای چهار طرح توسط شرکت نفت فلات قاره خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بورد مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره (در روز شنبه ۲۴ اردیبهشت) طی نشستی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام اینکه ۶۰ درصد فعالیت‌های این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: در تلاشیم تا حداکثر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را داشته باشیم. این در حالی است که برنامه تولید این شرکت در سال ۹۷ بیش از صد درصد اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرایی کردن طرح ngl خارک، نخستین برج پروپان زدا از اهواز به مقصد خارک در حال حمل است، اظهار داشت: امیدواریم طی سه سال آینده این طرح نهایی شود و به سرانجام برسد.

به گفته این مقام مسئول از ۳۳ بسته طراحی شده در راستای نگهداشت و افزایش تولید توسط شرکت ملی نفت ایران، ۴ پروژه مربوط به شرکت فلات قاره است که یکی از آنها در حال اجرا، دو پروژه دیگر در مرحله عقد قرارداد و پروژه میدان فروزان نیز به عنوان بسته آخر در نیمه نخست سال جاری نهایی می‌شود.

بورد با تأکید بر اینکه در تولید تجمعی از میادین مشترک عقب نیستیم، تصریح کرد: مدیریت یکپارچه مخازن بهترین راهکار برای توسعه میادین به ویژه میدان‌های مشترک است.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره در ارتباط با اقدامات این شرکت برای لایه نفتی پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: مدیریت مخزن و مدیریت بهره برداری از این لایه نفتی را در دستور کار داریم. لازم به تأکید است که هزینه بهره برداری و تولید ما در این میدان نسبت به طرف مقابل حدود یک چهارم است.

در ادامه گودرزی مدیر فنی شرکت نفت فلات قاره با اعلام اینکه قرارداد مطالعه مخازن در بهرگانسر، هندیجان، نوروز و هنگام طی ماه‌های آینده امضا می‌شود، اظهار داشت: در مسیر اجرای طرح‌های به روز رسانی مطالعات مخازن، قرارداد مطالعه سه میدان فروزان، درود و ابوذر امضا شده است.

به گفته این مقام مسئول به احتساب ضریب بازیافت حدود ۳۷ درصدی میادین مشترک نفتی فلات قاره تاکنون بالغ بر ۸۳ درصد ذخایر قابل برداشت این میادین برداشت شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!