0

فروش اطلاعات کاربران توسط فیس‌‌بوک

فیسبوک Facebook - سایبرلا
فیس‌بوک بارها به نقض حریم شخصی و فروش اطلاعات کاربران متهم شده است.

به گزارش سایبربان؛ بازرسان فدرال ایالات‌متحده در حال بررسی پرونده فروش اطلاعات کاربران توسط فیس‌بوک به برخی شرکت‌های بزرگ هستند که این موضوع تلاش‌های کمپانی زاکربرگ برای بازگشت به روند عادی (پس از یک سال درگیری‌های حقوقی) را خنثی کرده است.

بر اساس گزارش افراد آگاه که نامشان فاش نشده، در جریان بازرسی‌ها دادگاه عالی نیویورک احضاریه‌ای برای «دو شرکت بزرگ تولیدکننده تلفن هوشمند و سایر دیوایس ها» ارسال کرده تا با کسب اطلاعات بیشتر، به حل پرونده فیس‌بوک کمک کند. به گفته منابع، دو شرکت مذکور (که ممکن است در آینده نامشان مطرح شود) پیش‌ازاین با فیس‌بوک وارد شراکت شده و به اطلاعات خصوصی کاربران آن دسترسی کامل داشته‌اند.

بسیاری از کمپانی‌ها شراکت خود با فیس‌بوک را لغو کرده‌اند

در حال حاضر مشخص نیست که دادگاه دقیقاً روی چه بخشی از پرونده تمرکز کرده، بااین‌وجود کمپانی فیس‌بوک (علی‌رغم عدم ارائه جزئیات) اظهار داشته که بازرسی‌ها در حال انجام هستند و این شرکت نسبت به پاسخگویی و شفاف‌سازی موضوع پایبند خواهد بود. لازم به ذکر است که بیش از 150 شرکت از سراسر دنیا ازجمله آمازون، اپل، سونی و مایکروسافت با فیس‌بوک شراکت داشته‌اند که پیرو موضوعات اخیر، بسیاری از این قراردادها لغو شده‌اند.

پرونده فیس‌بوک

علاوه بر احضاریه اخیر دادگاه نیویورک، فیس‌بوک همچنان درگیر رسوایی کمبریج آنالتیکا بوده که در سال 2015 و با انتشار اپلیکیشن Quiz، دسترسی‌های زیادی به اطلاعات کاربران پیدا کرد که طبق تحقیقات انجام‌شده، از این اطلاعات برای تأثیرگذاری روی انتخابات سال 2016 ایالات‌متحده استفاده‌شده است. حالا پس از یک سال تلاش برای بازیابی اعتماد کاربران، خبر احضاریه دادگاه شرایط را برای محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا سخت‌تر کرده است.

گفتنی است بلافاصله پس از جریان کمبریج آنالتیکا، فیس‌بوک فرآیند پایش تنظیمات حریم خصوصی و اعمال تغییر در آن‌ها را برای کاربران ساده‌سازی کرد و مارک زاکربرگ بنیان‌گذار شرکت نیز طی بیانیه‌ای، تعهد خود به مراقبت از حریم خصوصی کاربران را اعلام نمود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!