0

نفوذ به حریم خصوصی اصلی ترین تهدید شبکه های اجتماعی می باشد

رئیس پلیس فتای فارس گفت: نفوذ به حریم خصوصی اصلی ترین تهدید شبکه های اجتماعی می باشد.

پلیس فتا: سرهنگ “سیدموسی حسینی” در مورد شبکه های اجتماعی فضای مجازی گفت: به طور کلی غالب کاربران عادی شبکه‌های اجتماعی برای پوشش دادن به بخشی از نیازهای ارتباطی و روانی که در فضای حقیقی و در جامعه بیرونی از آن محروم‌اند و یا کمتر به آن دسترسی دارند مشتاق عضویت در این شبکه‌ها هستند.

وی ادامه داد: افراد به دلایلی از قبیل میل به نوجویی و هیجان خواهی، میل به محبوبیت و خود شیفتگی، حفظ ارتباط با دیگران درعین تنهایی، برای فرار از محرک‌های تنش آور بیرونی، قابل احترام بودن با استفاده از پوشش هویت دوم، چشم و هم چشمی… فارغ از اشراف کامل به محیط شبکه‌های اجتماعی به عضویت این شبکه‌ها در می آیند.

رئیس پلیس فتا فارس نقض حریم خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی رایکی از خطرات و آسیب های این فضا بیان کرد و افزود: خطری که همه کاربران شبکه‌های اجتماعی فارغ از سن، جنسیت، تحصیلات، طبقه اجتماعی و ملیت را تهدید می کند نفوذ به حریم خصوصی آنها است، اگرچه کاربران با نام مستعار و یا هویتی مجازی در این شبکه‌ها حضور یابند باز هم تفاوتی در نفوذ به حریم خصوصی آنها نخواهد داشت.

سرهنگ حسینی گفت: برای حفظ حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی، هر کاربر ابتدا باید خود حریم خصوصی خویش را رعایت کند، چنانچه کاربر برای حریم شخصی و خصوصی خود ارزش قائل نشود نباید توقع داشته باشد کاربران دیگر ارزشی برای حریم خصوصی وی قائل شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته های سازنده های این نرم افزارها، خود به تمام اطلاعات افراد از جمله آدرس ایمیل، تماس‌های کاربران در اسکایپ و … دسترسی دارد که این امر موجب کم رنگ شدن مفهومی به نام حریم خصوصی در فضای مجازی شده است بنابراین اگر هر چیزی را که به ذهنتان می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید باید بدانید که تنها به دولت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک کرده‌اید که شما را راحت‌تر به دام بیاندازند.

رئیس پلیس فتای استان فارس از شهروندان درخواست کرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل: fars_fata@police.ir و یا تلفن : 2183919-071 به پلیس فتا استان گزارش گنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!