0

وزیر ارتباطات: سیم کارتی به نام شاد وجود ندارد

آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - سایبرلا

در چند هفته اخیر خبرهای مختلفی درمورد فعالیت سیم کارت شاد برای دانش‌آموزان و شرایط فروش آن در فضای مجازی منتشر شده است. حالا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد وجود ندارد و مردم به تلفن‌هایی که موضوعشان دعوت به فروش سیم کارت شاد است، پاسخ ندهند و آن را کلاهبرداری تلقی کنند.

در حالی اعلام می‌شود که سیم‌کارتی به نام شاد وجود ندارد که اواسط شهریور ماه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش از فعالیت  سیم‌کارت شاد ویژه کودکان و نوجوانان برای استفاده از فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد که این سیم‌کارت‌ به‌زودی در مراکز اپراتورها عرضه می‌شود. با این حال محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه حضور خود در مجلس در جمع خبرنگاران اعلام کرده که سیم‌کارتی به نام شاد وجود ندارد. براساس گزارش خانه ملت  جهرمی در واکنش به اینکه چرا با وجود دستور رئیس جمهوری سیم کارت دانش‌آموزی رایگان در میانی دانش‌آموزان توزیع نشده است، گفت: «نه سیم‌کارت رایگان توزیع شد و نه آقای رییس جمهوری چنین دستوری را صادر کرد. یکی از نمایندگان مجلس خطاب به رییس جمهوری نامه‌ای را نوشته‌ بود که در بحث عدالت آموزشی تسهیلاتی را در نظر بگیرید که رییس جمهوری این نامه را برای بررسی و اقدام لازم به وزارت ارتباطات ارجاع داد این که ارجاع به معنای دستور اجرا نبود.» جهرمی ادامه داد: «جمع‌بندی نهایی ما با وزارت آموزش و پرورش این بود که یک بسته سه ماهه رایگان به معلمان اعطا شود، ۶۸ هزار مدرسه به صورت رایگان به شبکه اینترنت متصل شوند و برای دانش‌آموزان بسته اختصاصی “شاد” در نظر بگیریم و در آخر “شاد” در شبکه رایگان شود که همه این اتفاق‌ها رخ داده است.» به گفته او لزومی ندارد سیم‌کارت رایگان توزیع شود چراکه همه سیم‌کارت‌های فعلی قابلیت تبدیل به سیم کارت کودک و اتصال به شبکه شاد را دارند.

پیش از این نیز وزیر ارتباطات در پست‌های اینستاگرامی خود از فعالیت سیم‌کارت‌های کودک توسط اپراتورهای تلفن‌همراه خبر داده بود. براساس اظهارات او همراه اول و ایرانسل سیم‌کارت‌هایی تحت عنوان سیم‌کارت کودک دارند که خانواده‌ها برای دریافت آن هزینه‌ی مازادی نباید پرداخت کنند و می‌توانند به پورتال این اپراتورها یا دفاتر و مراکز آنها در سطح کشور مراجعه کنند. جهرمی در مورد ویژگی‌های سیم‌کارت کودک گفت بود: «سیم‌کارت کودک یک لیست سفید دارد که همه سایت‌های اینترنتی برای آنها باز نیستند و فقط چیزی را که برای فرآیند آموزشی کودک مورد نیاز است را در اختیار او قرار می‌دهد. این سیم‌کارت‌ها از سال ۱۳۹۶ وجود داشته و این روز ها به دلیل افزایش استقبال، در حوزه زیرساخت با مشکلاتی مواجه شد که در حال برطرف شدن است. خانواده‌هایی که دغدغه دارند می‌توانند از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند.»

او با تایید اینکه سیم‌کارتی به نام شاد وجود ندارد و تنها بسته شاد برای آموزش در فضای مجازی تعریف شده توضیح داد: «آنچه که ما داریم بسته شاد برای دانش‌آموزان است. این بسته قابلیت فعال‌سازی روی هر سیم‌کارتی را دارد. زمانی که سیم‌کارت دست والدین است، بسته عادی استفاده می‌شود و وقتی که در دست دانش‌آموز قرار می‌گیرد، با یک کد بسته فعال می‌شود.» به گفته او تفاوت بسته شاد با خود شاد در این است که یک‌سری پیام‌رسان‌ها و موتورهای جست‌وجو با توجه به نیاز دانش‌آموزان روی بسته شاد تعریف شده که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!