0

مصادیق مجرمانه پیامک های تبلیغاتی

دسته بندی ها : تبلیغات و بازاریابی دیجیتال 28 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 920 بازدید

مدیر سامانه های همراه مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، مصادیق جرم پیامک های تبلیغاتی را تشریح کرد.

به گزارش مهر، امیر سیاح با اشاره به الزام اپراتورهای موبایل و خدمات دهندگان پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی برای رعایت مصادیق و قوانین و مقررات مرتبط با این موضوع اظهار داشت: کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی، کاربرگی به ارگانهای عضو کارگروه داده تا حوزه های مرتبط با موضوعات پیامکی را شناسایی و نمایندگان تام الاختیارشان را برای آموزش مقررات حوزه محتوا اعلام کنند.

وی با تاکید براینکه ارگانهای مختلفی مانند سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، پلیس فتا و بانک مرکزی عضو پنجره واحد محتوای مجازی مرکز رسانه های دیجیتال هستند و در مورد رد یا تایید پیامکهای مرتبط همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: خدمات دهندگان ارزش افزوده متنی در صورتیکه نسبت به محتوای پیامکهایی که از بستر خدماتی آنها ارسال می شوند شک دارند می توانند برای بررسی داشتن مجوز شرکت مربوطه از طریق پنجره واحد بررسی محتوا در مرکز رسانه های دیجیتال مراتب را پیگیری کنند.

مدیر سامانه های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به مکانیزم های درنظر گرفته شده برای جریمه متخلفان گفت: محرومیت ارائه خدمات و جریمه نقدی از جمله جرایم درنظر گرفته شده برای شرکتهای متخلف است؛ همچنین با ناهماهنگی بین اپراتورهای موبایل و خدمات دهندگانی که دارای سرخط پیامکی هستند برخورد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه اپراتورهای موبایل و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیامک باید مصادیق آیین نامه پیامک انبوه را که برای آنها ارسال شده است، جدی بگیرند گفت: مصادیقی چون علائم شیطان پرستی، تبلیغات دارویی غیرمجاز، انواع فال و طالع بینی در ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده تخلف است و از سوی دیگر پیامکهایی با محتوای غیر اسلامی ایرانی مانند رقص از مصادیق جرم محسوب می شود.

مسئول کارگروه ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی گفت: متاسفانه همچنان از بستر پیامکی همراه اول، پیامکهای مربوط به فال هایی مانند فال گل، فال رنگ، فال چشم و طالع بینی ارسال می شود که اپراتور باید جلوی این تخلف را بگیرد.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از فعالان حوزه پیامک به سامانه بررسی محتوای پیامکی معرفی نشده اند، گفت: بزودی با شناسایی این فعالان، سامانه، اجازه ارسال پیامکهای غیرمجاز را به آنها نخواهد داد.

سیاح گفت: الزامی است که اپراتورهای موبایل لیستی از ارائه دهندگان خدمات محتوایی و تجمیع کنندگان محتوا که از بستر این اپراتورها برای ارائه خدمات استفاده می کنند برای دریافت مجوز به مرکز رسانه های دیجیتال معرفی کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!