0

«سلطان اسپم» گرفتار شد

به نقل از انگجت، سانفورد والاس، هکری که برای خود نام مستعار «سلطان اسپم» را برگزیده بود و چند سال گذشته مسئول هزاران پیام اسپم در فیس‌بوک بود، به دو سال و نیم زندان محکوم شد.

ایسنا: از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹، والاس کاربران فیس‌بوک را با یک لینک به وب‌سایتی خارجی هدایت می‌کرد و از این طریق نام کاربری و کلمه عبور و نیز فهرست دوستان آنها را به دست می‌آورد. سپس با دزدیدن نام کاربری و کلمه عبور دوستان این افراد، پیام‌هایی برایشان می‌فرستاد و این روند همین‌طور ادامه داشت.

والاس در این مدت توانست چندین بار به شبکه کامپیوتری فیس‌بوک دست پیدا کرده تا طرح خود را اجرا کند. در نهایت، او مسئول ۲۷ میلیون پیام اسپم در این شبکه اجتماعی است. اگر شما در طول این مدت پیام مشکوکی را دریافت کردید، احتمال دارد که از طرف او باشد.

والاس برای یک مورد کلاه‌برداری و فعالیت وابسته به ارتباطات و ایمیل‌های الکترونیکی و یک مورد اقدام مجرمانه در آگوست ۲۰۱۵ گناهکار شناخته شد. مدعیان از دادگاه خواستار ۳۶ ماه حبس برای والاس شدند.

تاریخچه این متهم نشان می‌دهد که او به جای رای پیش‌فرض موجود که نمی‌تواند جمع‌آوری شود، باید عواقب کار خود را ببیند. یک حبس ۳۶ ماهه، اهمیت و جدیت اعمال متهم را به او نشان خواهد داد و او را از اقدامات مشابه در آینده بر حذر خواهد داشت.

رای پیش فرض، یعنی همان جریمه یک میلیارد دلاری که والاس در سال ۲۰۰۹ متحمل شد و البته آنها نتوانستند مبلغ مورد نظر را از او دریافت کنند. این بار دادگاه والاس را مجبور به پرداخت غرامت ۳۱۰ هزار و ۶۲۹ دلاری کرد.

والاس کار خود را با فرستادن فکس‌های هرزنامه به مردم در سال ۱۹۹۱ آغاز کرد و پس از آن با شکایات متعددی از فیس‌بوک و نهاد دیگری مانند مای‌اسپیس روبه‌رو شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!