0

مجلس پیگیر علت انعقاد قرارداد شاپرک با شرکت آمریکایی/ نامه 8 نماینده

دسته بندی ها : فضای مجازی 15 تیر 1395 مدیر سایبرلا 507 بازدید

تعدادی از نمایندگان در پرسشی از وزیر اقتصاد خواستار ارایه توضیح وی درخصوص قراردادهای مشکوک برخی مدیران دولتی با شرکت های آمریکایی درباره شرکت شبکه الکترونیکی شاپرک شدند.

مهر: هشت نماینده مجلس در سوالی از وزیر اقتصاد اعلام کردند با چه توجیه فنی و امنیتی، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اقدام به عقد قرارداد با یک شرکت آمریکایی کرده است.

در این سوال آمده است: همان طورکه مستحضرید متاسفانه شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) به دلیل بی توجهی بانک مرکزی و نهادهای نظارتی، طبق قراردادی، نظارت و کنترل گردش مالی و شناسایی تقلب را به یک پیمانکار خارجی برون سپاری کرده است.

جناب آقای وزیر؛ شما واقفید که اطلاعات محرمانه سیستم بانکی کشور و اطلاعات مالی عموم مردم از شبکه شاپرک عبور می کند و هر گونه دسترسی خارجی یا حتی نفوذ داخلی مدیریت نشده به این اطلاعات می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

درحالی که متخصصان و شرکت های توانمند ملی در این حوزه فعالند و این قرارداد در نقطه مقابل سیاست اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است، عملکرد اشتباه برخی مسوولان شاپرک به هیچ وجه در واگذاری حوزه صددرصد امنیتی یادشده به شرکت آمریکایی قابل توجیه نیست.

با چه استدلال فنی و امنیتی، این قرارداد که مصداق نقض گسترده حریم خصوصی شهروندان ایرانی است، منعقد شده است و آیا از نهاد نظارتی و سازمان پدافند غیرعامل مجوزهای لازم دریافت شده است؟ چه اقدامات قانونی برای واگذاری این قرارداد صورت پذیرفته است؟

در شرایطی که بنابر اطلاعات کارشناسان، دستیابی به نرم افزار مشابه برنامه تولیدی شرکت آمریکایی با سرمایه گذاری اندک داخلی قابل حصول است، هدف از عقد قرارداد بی سروصدا چه بوده است؟

آیا عقد چنین قراردادهای مشکوکی میان شرکت های آمریکایی و برخی از مدیران دولتی کشورمان در دوره ای که هنوز از چارچوب تحریم های پولی و بانکی و ارتباطی ایران به شدت صیانت می شود، صرفاً با هدف (نفوذ) صورت نمی گیرد؟

بر اساس این گزارش، امضاهای این پرسش ها در حال افزایش است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!