0

شمار پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت رو به افزایش است

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 آبان 1394 مدیر سایبرلا 442 بازدید

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به افزایش شمار پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت گفت: شمار شکایت از دولت فعلی نسبت به دولت گذشته کاهش یافته است.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست خبری در باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص آمار پرونده‌های گشوده شده در دیوان گفت: متأسفانه در 2 ماه شهریور و مهر گذشته در غیاث با مدت مشابه در سال گذشته افزایش 10 تا 12 درصدی پرونده‌ها را داشتیم و اگر موضوع را به همین شکل رها کنیم شاهد افزایش 15 تا 20 درصدی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از سال گذشته در رابطه با پیشگیری از ورود پرونده‌ها برنامه‌ریزی کردیم که در 6 ماه سال گذشته نسبت به سال قبل تاثیر داشت و هم امسال نسبت به پارسال موثر بود.

منتظری خاطر نشان کرد:  سال گذشته حدود 300 هزار پرونده ورودی در ماه مهر داشتیم که امسال این رقم به 10 هزار عدد رسیده است.

وی تأکید کرد: اگر انگیزه ادارات برای کاهش پرونده‌ها همچون انگیزه دیوان بود مشکلات تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کرد ولی اکنون این تلاش را در ادارات شاهد نیستیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به سوالی درباره ضمانت اجرایی احکام دیوان عدالت اداری گفت: ممکن است از هر 10 هزار حکم صادر شده دیوان عدالت اداری در یک ماه بیش از 9 هزار حکم اجرا شود و مورد نظر کسی قرار نگیرد اما اگر 50 حکم اجرا نشود مطرح شده و جلوه می‌کند.

وی تأکید کرد: به صراحت می‌گویم که 97 درصد احکام ما بدون کوچکترین مشکلی اجرا می‌شود و موارد باقیمانده مشکل اجرا دارند و برخی را نیز مدیران از اجرای حکم استنکاف می‌کنند.

منتظری خاطر نشان کرد: اگر مشکل اجرایی در رابطه با حکم وجود داشته باشد بر اساس قانون ادارات می‌توانند به ما اعلام کنند و ما در جهت رفع اشکال همکاری می‌کنیم ولی چنانچه مسئولین از اجرای حکم امتناع کنند که در ماه بیش از 10 الی 12 پرونده نیست به عنوان استنکاف از اجرای حکم مسیری قانونی طی می‌شود و به شعبه معرفی می‌شوند و ممکن است از خدمت منفصل شوند و این مدیران در اینجا همکاری می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بخش از احکام نیز مشکل اجرایی به علت فقدان بودجه‌ دارند یعنی مبلغی جریمه شدند اما قادر به پرداخت آن نیستند یعنی دستگاه‌های دولتی استنکاف نمی‌کنند و در این موارد دیوان تلاش می‌کند با راه‌کارهایی مشکل را مرتفع کند که متاسفانه از این موارد زیاد است.

منتظری در پاسخ به سوالی در رابطه با مقایسه دولت فعلی با دولت گذشته در خصوص شکایت گفت: ما دو نوع شکایت داریم که یکی به هیأت دولت و وزیران و دیگری به شکایت از دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

وی افزود: در خصوص شکایت از هیأت دولت و وزیران باید گفت: که شکایات بسیار کاهش یافته است یعنی واقعا قابل توجه است البته باید چند سال بگذرد تا وضعیت به شکل دقیق مشخص شود اما در بیش از 2 سال گذشته شکایت از دولت به سبب مصوبات کاهش زیادی داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: بخشی از شکایات نیز از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است که شمار زیادی از آنها به علت شرایط اقتصادی کشور است که ما در این حالت سعی می‌کنیم مشکل را به نحوی حل کنیم.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!