0

رتبه نخست کشف جرایم یارانه ای زیر 10 روز به خراسان جنوبی تعلق گرفت

دسته بندی ها : فضای مجازی 19 آبان 1394 مدیر سایبرلا 773 بازدید

به گزارش مهر سرهنگ حسینی شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی، اظهار کرد: آمار‌ها نشان دهنده این است که بیش از ۱۳۷ میلیون نفر در گروه‌های اجتماعی عملا فعال هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند در رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال قرار دارند، بیان کرد: یکی از ضعف‌های استان نبود محتوا برای این افراد است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: اکثر افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند از عواقب شوم آن آگاهی داشته، اما به این فضا اعتماد کرده و محرمانه‌ترین اسرار خود را در این فضا‌ها قرار می‌دهند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه ۸۲ درصد از افراد استفاده کننده از شبکه‌های اجتماعی یقین دارند که طرف مقابلشان با هویت جعلی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده است، اما اطلاعات زیادی در اختیار وی قرار می‌دهند.

سرهنگ حسینی با تاکید بر جدی گرفتن جرائم رایانه‌ای، بیان کرد: خانواده‌ها و افراد تصاویر شخصی و محرمانه را در گوشی و سیستم‌های متصل به اینترنت نگهداری نکنند.

وی ادامه داد: ساخت گوشی‌های جدید با اپلیکیشن‌های پیشرفته باعث می‌شود که تصاویر به فضای مجازی فرستاده شود و زمینه اخاذی بسیاری را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی پر از تهدید و فرصت است، اظهار کرد: اگر دانش استفاده درست از این فضا را داشته باشیم فرصت‌های خوبی را فراهم می‌سازد.

وی با تاکید بر نظارت والدین بر فرزندان در استفاده از فضای مجازی، بیان کرد: والدین باید استفاده درست از فضای مجازی را به فرزندان بیاموزند و بر آن‌ها نیز نظارت داشته باشند.

سرهنگ حسینی قشر نوجوان را قشری آسیب پذیر دانست و افزود: آموزش‌های مهارت‌های خودآگاهی در گروه سنی نوجوان و دانش آموزان داده شود.

۹۶ درصد جرائم در استان و کشور کنترل می‌شود

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با بیان اینکه جرائم رایانه‌ای جغرافیا و مرز ندارد، تصریح کرد: حوزه استحفاظی پلیس فتا جهانی است و هم اکنون ۹۶ درصد جرائم رایانه‌ای در استان و کشور کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت کنترل در خراسان جنوبی انجام می‌شود و این استان رتبه نخست در کشف جرائم زیر 10 روز را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه کافینت‌های استان مکان‌های امنی هستند، اظهار کرد: تمام کافیت‌های استان زیر نظر پلیس فتا قرار دارند.

وی استفاده از شبکه‌های اجتماعی را یکی از مشکلات در استان ذکر کرد و گفت: باید تمامی دستگاه‌ها در این زمینه تلاش کنند تا بتوانیم از فرصت‌های فضای مجازی استفاده کنیم.

سرهنگ حسینی ادامه داد: باید تقوی مجازی داشته باشیم و نیز تربیت مجازی شویم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده − 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!