0

بانک مرکزی رسماً انحلال میزان را اعلام کرد

دسته بندی ها : فضای مجازی 8 آبان 1394 مدیر سایبرلا 476 بازدید

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با هماهنگی، برنامه‌ریزی و تلاش انجام شده، بانک صادرات ایران متعهد شد تمام امور مربوط به تعاونی اعتبار منحله میزان را بپذیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متن کامل اطلاعیه به این شرح است: “حسب تصمیمات متخذه و تفاهم‌های انجام شده، بانک صادرات ایران رسیدگی و مدیریت تمام امور مرتبط با تعاونی اعتبار منحله میزان را پذیرفت. در حال حاضر بانک صادرات ایران با استفاده از ظرفیت و توان بالای مدیریتی خود با سرعت و دقت در تلاش برای تدارک زمینه‌های لازم برای رسیدگی منظم به امورسپرده‌گذاران، مشتریان و کارکنان تعاونی یاد شده است.

بدین‌وسیله از تمام سپرده‌گذاران و مشتریان تعاونی درخواست می‌شود با مدیران بانک صادرات ایران همراهی کرده، طبق برنامه‌ریزی و روش‌های انجام کار مدیریت ارشد بانک مذکور اقدامات خود را سامان بخشند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تمام کارکنان تعاونی اعتبار منحله میزان با تلاشی مضاعف تحت مدیریت بانک صادرات ایران همه امور را به نحو احسن انجام داده وهرچه سریعتر نظم لازم برای فعالیت بانکی در محیطی آرام را پدید آورند.

به گزارش الف، استاندار خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در مصاحبه خبری پیرامون فرجام تعاونی منحله میزان گفت : همان گونه که مردم شریف استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مستحضرند تعاونی مذکور با تصویب کارگروه ساماندهی بازارهای غیرمتشکل پولی که با ترکیب نهادهای اقتصادی و حاکمیتی به ریاست بانک مرکزی تشکیل می شود؛ در تاریخ ۱۲ خرداد ماه سال جاری منحل، و مدیریت حدود یک میلیون حساب، ۳۲۰۰ میلیارد تومان سپرده، ۱۰۵۶ کارمند، ۱۱۰ شعبه و ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جاری به هیأت تصفیه واگذار شد.

رشیدیان اظهار داشت: در واقع در کلیه فرایندهایی که برای حل مسئله در جلسات ستاد مطرح می شد سه موضوع و یا دغدغه اصلی مطرح بود که به ترتیب: تامین و پرداخت فوری مطالبات سپرده گذاران، حل مشکل کارکنان و حفظ اشتغال بیش از هزار کارمند تعاونی منحله میزان که بعضا بین ۴ تا ۱۴ سال سابقه کار داشتند؛ و در صورت مانده نقدینگی، پس از تسویه حساب ها، حفظ حقوق قانونی سهامداران تعاونی مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: در گزینه نخست و پس از بررسی های کارشناسانه، دو بانک و یک موسسه اعتباری در این مورد متقاضی و وارد مذاکره با بانک مرکزی و ستاد استانی شدند که با ارزیابی نتایج و بررسی های به عمل آمده از دارایی و بدهی های تعاونی منحله میزان، متقاضیان به دو گزینه محدود شدند. شرایط واگذاری، فرآیند کار و نتایج حسابرسی های بعمل آمده که به درخواست هیأت تصفیه به یک شرکت معتبر حسابرسی واگذار شده بود به بانک مذکور و موسسه اعتباری عرضه شد و سرانجام بانک صادرات با پذیرش بدون قید و شرط تمام شرایط کارگروه بازارهای غیر متشکل پولی در بانک مرکزی و نظرات ستاد استان، تمام تعهدات، بدهی ها وکارکنان تعاونی منحله میزان را برعهده گرفت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برنامه اجرایی بانک صادرات اخذ و پس از بررسی و کارشناسی دقیق آن در کارگروه بازارهای غیر متشکل پولی و ستاد تدبیر استان با اصلاحات مدنظر که جهت گیری حمایتی و صیانتی از سپرده گذاران، کارکنان و حتی سهامداران قانونی و غیرمتخلف داشت به آنها بازگردانده شد و نهایتاً مدیریت منابع و مصارف به بانک مذکور واگذار شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: جدول زمانبندی و نحوه مراجعه سپرده گذاران ظرف روزهای آینده توسط بانک صادرات به اطلاع سپرده گذاران عزیز و مردم شریف خواهد رسید. رشیدیان تاکید کرد: بانک مرکزی حمایت و نظارت لازم را خواهد داشت و اعضای ستاد تدبیر استان نیز کماکان وظایف نظارتی و حمایتی خود را انجام خواهند داد.

در طی مدتی که رسانه ها از مشکلات موسسه میزان در بازپس گرفتن سرمایه ۴۴۰ میلیارد تومانی از پدیده شاندیز سخن می گفتند بسیاری از مسئولان و مدیران این موسسه با انتقاد از کار رسانه ها این اخبار را تشویش اذهان عمومی نامیدند. اما متاسفانه پیش بینی رسانه ها درست ازآب درآمد و این موسسه که تحت هیچ شرایطی از قوانین و مقررات نهاد حاکم تبعیت نمی کرد به سرنوشت تلخ انحلال دچار شد. آسیب های روانی و اجتماعی که از ضد و نقیض های منتشر شده در مورد این موسسه دامنگیر بسیاری از مردم استان های شرقی کشور شد را نمی توان نادیده گرفت اما باید گفت این سپرده گذاران در اصل هزینه های ناشنیده گرفتن هشدارها و اخطارهای بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی را می دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!