0

لزوم ارایه 20 درصد خدمات دستگاه های دولتی بدون اخذ هرگونه مدرک از مردم تا دی ماه

سازمان فناوری اطلاعات ایران

بر اساس قانون بودجه سال 1402 دستگاه های اجرایی مکلفند تا پایان دی ماه، 20 درصد خدمات خود را بدون گرفتن هر گونه مدرکی از مردم و بدون دخالت عوامل انسانی ارایه دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهش و فناوری که به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه اقدام های سازمان  پرداخت.

در این همایش که با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با شعار آموزش عالی هوشمند برگزار شد، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این که نظام آموزشی کشور در انجام تکلیف خود در خصوص اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هنوز نتوانسته است به نقطه مطلوبی برسد، اظهار داشت: تا کنون بیش از 40 دانشگاه به پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند، ولی نسبت به وجود 145 دانشگاه دولتی کشور،  میزان مطلوبی برای محیط فرهیخته دانشگاهی به شمار نمی‌رود. حال چنانچه تعداد کل دانشگاه‌های کشور را به این مهم اضافه کنیم،  تکلیف ما در ارائه خدمات فناوری اطلاعات در حوزه دانشگاه‌ها را سخت تر می کند.

ارایه خدمات دستگاه های دولتی بدون اخد هرگونه مدرک از مردم

دکتر خوانساری، انجام تکلیف بند ج تبصره 7 قانون برنامه بودجه سال 1402 را مهم‌ترین موضوع دولت الکترونیکی در سال پیش رو دانست که به طور صریح  ارایه کلیه خدمات دستگاه‌های دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را نشانه می‌رود. وی، چگونگی زمان‌بندی اجرایی پنجره واحد را در سال جاری تشریح کرد و گفت: مقرر شده است، تا آبان سال جاری، ارائه کلیه خدمات دستگاه های دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند صورت بگیرد. سپس در آذرماه، استعلامات غیر الکترونیکی حذف و  با استعلامات و تبادل داده و اطلاعات برخط و آنی در مرکز ملی تبادل اطلاعات جایگزین شود. تا پایان دی ماه نیز حداقل 20 درصدخدمات به‌صورت برخط، بدون دخالت عامل انسانی و بدون اخذ هرگونه مدرک از متقاضی خدمت با استفاده کامل از داده و اطلاعات ملی موضوع قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، مورد هوشمندسازی قرار بگیرد و این موضوع تکلیف مهمی است که به طور جدی از دستگاه‌ها پیگیری خواهیم کرد.

معاون وزیر ارتباطات، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بستر اجرای بسیاری از طرح‌های ملی کشور دانست و در ادامه سخنرانی خود با ذکر آمار برخی از آنها را نام برد. ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در طرح اینترنت رایگان به سه دهک ابتدای درآمدی و انجام 14 میلیون استعلام، ،  ثبت نام بیش از سه میلیون نفر در طرح یارانه،  ثبت نام بیش از 18 هزار نفر در طرح خبرنگاران،  ثبت نام بیش از 476 هزار نفر در طرح فرزند آوری و جوانی جمعیت و به تازگی ثبت نام بیش از 400 هزار نفر کتب درسی دانش آموزان، موفقیت‌هایی هستند که بر اثر ایجاد پنجره ملی هوشمند به دست خدمات اینترنتی و دولت الکترونیک ایرانآمده و به مردم کشور عرضه شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: طبق تازه‌ترین آمار ارایه شده، پنجره ملی خدمات تا کنون دارای  134 دستگاه متصل، دارای بیش از 17 میلیون نفر کاربر ثبت شده و سه هزار خدمت یا زیرخدمت است.

منبع: روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!