0

برگزاری انتخابات برخط سازمان نظام صنفی رایانه ای از منظر قانون

انتخابات الکترونیکی و آنلاین

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران، طی نامه‌ای به سازمان نصر، استنباط قانونی را در خصوص «امکان برگزاری انتخابات برخط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» اعلام کرده است.

دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نامه به ماده (69) آیین‌نامه اجرایی مواد (2) و (17) قانون حمایت از پدیدآوردندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای، اشاره می‌کند که وفق آن، مرجع تفسیر موارد مبهم یا مسکوت آیین‌نامه یاد شده، شورای عالی انفورماتیک (سابق) است.

به گفته این دفتر، طبق مصوبه شماره (1) جلسه پنجاه و سوم شورای عالی فضای مجازی مورخ 97.07.30 و دستور وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات در نامه شماره 1.142568 مورخ 98.10.09 ، وظایف شورای عالی انفورماتیک (سابق) به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است.

در ادامه نامه دفتر حقوقی سازمان فاوا آمده است که:

«نظر به بحران شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمع و افزایش خطر ابتلا به ویروس مذکور، تفسیر شورای عالی انفورماتیک (سابق) از عبارت «حضور» در متن آیین‌نامه بدین شرح اعلام می‌شود که:

عبارت «حضور» ذکر شده در موارد (37)، (59) و (62) آیین‌نامه اجرایی مواد (2) و (17) قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای را می‌توان در بستر فضای مجاری احراز کرد و ثبت‌نام کاندیداها را از طریق پرتال‌های استانی و انتخابات را به صورت برخط و بر روی بستر امن و حفاظت شده مبتنی بر بلاک‌چین انجام داد.»

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!