0

اصلاحیه اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات ایران

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد ماده واحده قانون استفساریه در خصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمانها، شرکتها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت ـ مصوب ۱۳۷۷ـ اصلاحات اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات را تصویب کرد.

بر این اساس در عنوان و مواد اساسنامه حسب مورد، واژه “شرکت” به “سازمان” اصلاح می‌شود؛همچنین ماده (6) و تبصره آن به اینگونه اصلاح می‌شود:

ماده6 ـ سرمایه سازمان مبلغ چهارصد و یازده میلیارد و پانصد و نود و هشت میلیون و دویست و شصت هزار و ششصد و سی و نه (411.598.260.639) ریال است که به چهارمیلیون و یکصد و پانزده هزار و نهصد و هشتاد و دو (4.115.982) سهم یکصد هزار (100.000) ریالی و شصت هزار و ششصد و سی و نه (60.639) ریال پاره سهم بانام تقسیم می‌ شود و صددرصد سهام متعلق به دولت است.

 

تبصره- پس از ابلاغ این اساسنامه مراجع قانونی ذی‌ربط بنا به درخواست سازمان وفق قوانین و مقررات مربوط، اسناد مالکیت اراضی و املاکی را که به نام شرکت فناوری اطلاعات بوده است در دفاتر مربوط به نام سازمان اصلاح می‌ کنند.

بر این اساس، این متون به عنوان بندهای (21) تا (33) به ماده (7) اضافه می‌شود:

21- اجرا، توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات و بهره‌برداری از آن مبتنی بر الزامات و نیازهای خدمات فناوری اطلاعات کشور بر پایه منافع و امنیت ملی، توسعه کسب و کار و ارائه خدمات به مردم.

22ـ اداره و راهبری ظرفیتهای کشور جهت تأمین بستر و خدمات زیرساختی مورد نیاز توسعه فناوری اطلاعات کشور.

23ـ تأمین ظرفیت و سازوکارهای فنی و حقوقی جهت ممیزی و صدور گواهی تأیید فناوری‌ها، فرآیندها و تجهیزات فناوری اطلاعات شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مربوط، توسط مراجع ذی‌ربط.

24ـ بکارگیری ساز و کارهای لازم و تلاش برای انتقال و بومی‌سازی فناوریها و تجهیزات کلیدی مورد نیاز حوزه فناوری اطلاعات.

25ـ حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از توسعه زیرساختهای دولت الکترونیک و خدمات عمومی الکترونیکی نظیر پایگاه اطلاعات هویتی و زیرساخت ملی داده‌های مکانی.

26ـ صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ارائه هرگونه خدمات فناوری اطلاعات مشتمل بر شبکه‌های اختصاصی گسترده، مراکز داده توزیع و ارائه خدمات اینترنت، خدمات مبتنی بر وب نظیر موتور جستجو، رایانامه، کارت هوشمند، خدمات الکترونیکی دولت، رایانش ابری، مدیریت امنیت اطلاعات، نرم‌افزارهای متن باز و نرم‌افزارهای دارای کاربری ملی و چگونگی جبران خسارت ناشی از عدم اجرای آن در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.

27ـ نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه‌ها در چارچوب مفاد پروانه‌های صادر شده و رسیدگی به تخلفات و ملزم نمودن آنان به انجام تعهدات و وظایف از طریق اخطاریه یا لغو موقت یا دائم امتیازها و پروانه‌های بهره‌برداری در حوزه فناوری اطلاعات برابر شرایط مذکور در پروانه‌های صادره در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.

28ـ تدوین استانداردها و ضوابط و نظام‌های کنترل کیفی و ارائه آن به مراجع ذی‌ربط و تأیید نمونه تجهیزات مورد استفاده در حوزه فناوری اطلاعات در کشور.

29ـ راه‌اندازی ساختار مدیریتی امنیت و پدافند غیرعامل به منظور اجرای طرح ساماندهی و راهبری امنیت، ایمنی و پایداری حوزه فناوری اطلاعات کشور در چارچوب سیاستهای ابلاغی.

30ـ حمایت از طرحها و ظرفیتهای پژوهشی توسعه فناوری اطلاعات کشور.

31 ـ حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی در حوزه توسعه فناوریهای بومی و همچنین خدمات فنی در حوزه فناوری اطلاعات.

32ـ ایجاد، مدیریت، توسعه و اجرای پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات بخصوص در مناطق محروم که بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری ندارد.

33ـ اجرای فعالیتهای مربوط به کارگزاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.

بر اساس این مصوبه، در بند (2) ماده (8) و سایر مواد مربوط حسب مورد عبارت “هیات مدیره و مدیرعامل” به عبارت “هیات عامل و رئیس سازمان” اصلاح می‌شود.

همچنین بر اساس اصلاحات ماده (9) مجمع عمومی سازمان از اعضای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (رئیس)، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

بر این اساس، تبصره‌های (1) و (2) ماده (15) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره1ـ رئیس سازمان که رئیس هیئت عامل است، بالاترین مقام اجرایی سازمان است که از بین اعضای هیات عامل و با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب و معاون وزیر محسوب می‌ شود.

تبصره2ـ اعضای هیات عامل باید به طور تمام وقت به خدمت در سازمان اشتغال داشته باشند. هر یک از اعضای هیات عامل به ترتیبی که هیات عامل مشخص می‌کند، راهبری حوزه‌ای از فعالیت‌های سازمان را عهده‌دار خواهند بود.

همچنین بند (12) ماده (20) حذف و شماره بندهای بعدی به ترتیب اصلاح می‌شوند.

ماده (22) و تبصره آن حذف و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح می‌شوند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!