0

تبدیل قرارداد کوتاه‌مدت فروش نفت به قرارداد بلند‌مدت

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 مرداد 1395 مدیر سایبرلا 343 بازدید

سیدمحسن قمصری از تداوم صادرات نفت خام به اروپا خبر داد. وی گفت: در تلاش هستیم قراردادهای تک محموله صادرات نفت به اروپا را به قراردادهای بلندمدت تبدیل کنیم.

روابط عمومی وزارت نفت: مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که صادرات بیش از ۶٠٠ هزار بشکه نفت ایران به مقصد اروپا به صورت مداوم در حال انجام است، درباره این که آیا مشتری جدیدی به مشتریان اروپایی نفت ایران افزوده شده است؟ اظهار کرد: صادرات نفت به اروپا هم اکنون به همان شرکتهای که قرارداد با آنها به امضاء رسیده است، انجام می شود.

به گفته وی، ایران در تلاش است قراردادهای تک محموله با کشورهای اروپایی را به قراردادهای بلندمدت تبدیل کند.

شرکت‌هایی از ایتالیا (ساراس)، اسپانیا (رپسول) و یونان (هلنیک)، فرانسه (توتال)، انگلیس (شل) پس از تحریم‌های ایران، قرارداد فروش نفت با ایران امضا کردند، بخشی از قرارداد با این شرکت‌ها به صورت تک محموله و برخی به صورت بلندمدت است.

ایران پس از لغو تحریم‌ها در ماه ژانویه گذشته تلاش کرده است سهم از دست رفته خود را در بازارهای جهانی احیا کند و از آن زمان تا کنون موفق شده است صادرات نفت خود را به بیش از دو برابر برساند.

میزان صادرات نفت ایران هم اکنون بیش از ٢ میلیون بشکه در روز است و بازستاندن سهم از دست رفته در بازارهای اروپا یکی از اهداف ایران برای افزایش سهم خود در بازار است اگر چه بزرگترین مشتریان نفت ایران در آسیا حضور دارند و اولویت ایران برای بشکه های صادراتی، بازار آسیا است.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درخصوص صادرات نفت به هند هم گفت: ایران ٣۶٠ هزار بشکه قرارداد صادرات نفت خام به هند دارد که هم اکنون این کشور بیش از ٣٩٠ هزار بشکه به صورت روزانه از ایران برداشت می کند.

واردات نفت چهار کشور واردات نفت آسیا از ایران در ماه ژوئن امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۴٧ درصد افزایش یافته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!