0

جزئیات جلسه بررسی نسبت قرارداد های جدید نفتی با اقتصاد مقاومتی

دسته بندی ها : فضای مجازی 7 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 463 بازدید

نماینده مردم تهران در کانال شخصی خود جزئیاتی از جلسه «نسبت الگوی قرارداد نفتی با اقتصاد مقاومتی»که با حضور وزیر نفت و معاون اول رئیس جمهور برگزار شده بود را تشریح کرد.

مهر: احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطلبی را با عنوان «خروجی یک جلسه نفتی با موضوع اقتصاد مقاومتی» در کانال شخصی خود منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:

امروز (دوشنبه ۶ اردیبهشت) به دعوت دفتر آقای جهانگیری معاون اول محترم رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که دکتر آقامحمدی اداره می‌کرد، شرکت کردم.

موضوع بحث نسبت الگوی قرارداد نفتی با اقتصاد مقاومتی بود. از چند مؤسسه پژوهشی، دانشگاه، دستگاه دولتی، مدیران ذیربط وزارت نفت و بنده هم از دیده‌بان شفافیت و عدالت حاضر بودیم. چند نکته گفتنی در حد این مقام این است:

۱- نخستین نکته جذاب جوان بودن نیمی از حاضران بود (۱۳ نفر از ۲۸ نفر). جذابیت فقط به سن‌شان مربوط نبود، بلکه به تسلط آنها در تحلیل موضوع و برجسته کردن نقاط مثبت و منفی الگو بود. انصاف در بیان‌شان هم قابل توجه بود.

۲- مباحثه به شکل حمله و دفاع نبود، بلکه نقدها را مدیران نفت یا می‌پذیرفتند یا سعی می‌کردند با توضیح پاسخ دهند.

۳- اعتراض‌های منطقی بیشتر متوجه رویکردها بود. چرا که این فکر در سطح بالای نفت در برخی دیده می‌شود که ما در تمام این ۳۷ سال به ‌جایی نرسیده‌ایم، اکثر آنها که صحبت کردند با این نگاه مخالف بودند.

بنده گفتم که اگر وضع صنعت نفت چنان باشد که شما می‌گویید، مقصر همین نگاه حقارت‌آمیز و بکارگیری نیروهای وابسته به قدرتمندان در طول سال‌های طولانی بوده است. اگر نفت به‌ جای وابسته‌سالاری شایسته‌سالاری را از گذشته‌ها تا امروز رعایت می‌کرد و افراد با انگیزه و دانایی مانند برنایان همین جلسه را ترجیح می‌داد، حالا وضع دیگری داشتیم.

اگر چه من این خود کوچک‌بینی را در این حد قبول ندارم. ضمناً فرصت را غنیمت شمردم از برخورد آقای زنگنه با انتقادات و تلاش برای اصلاح مصوبه دولت تشکر کردم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!