0

قرارداد مستقیم شهرداری ها با کارگران ممنوع شد

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 13 دی 1395 مدیر سایبرلا 568 بازدید

مدیر کل امور دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: وزارت کشور در راستای درخواست کارگران شهرداری بجنورد به منظور عقد قرارداد مستقیم شهرداری بجنورد با آنان اعلام کرده که بر اساس قانون، اجرای این نوع قرارداد ممنوع است.

به گزارش راه دانا به نقل از  عصر اترک، محمد شاکری، مدیر کل امور دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: چندی پیش شماری از  کارگران شرکتی شهرداری بجنورد برای پیگیری مطالبات خود در جلوی درب استانداری تجمع کردند.

شاکری با بیان اینکه این کارگران، عقد قرارداد مستقیم کاری شهرداری با آنان، دریافت چهار ماه حقوق معوقه و بیمه خود را مطالبه داشتند، تصریح کرد: وزارت کشور در زمینه عقد قرارداد مستقیم شهرداری با کارگران خود پاسخ داده است که بر اساس قانون، انجام این نوع عقد قرارداد ممنوع است و جذب کارگران باید از طریق شرکت واسطه انجام شود.

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: وزارت کشور با درخواست شهرداری بجنورد مبنی بر ترک تشریفات برای شرکت واسطه که با آغاز سال جدید به جذب کارگران و عقد قرارداد به آنان اقدام کند، موافقت کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به تشریح مشکلات درآمدزایی شهرداری های استان پرداخت و گفت: طی بازدیدی که سه روز قبل از یکی از شهرداری های استان داشتم، مطلع شدم که این شهرداری طی 10 ماه فقط 100 میلیون تومان درآمد داشته است.

شاکری با بیان اینکه شهرداری ها برای پیشبرد امور خدمات شهری خود نیازمند حمایت های دولتی هستند، اعلام کرد: دولت طی سال جاری 24 میلیارد تومان به شهرداری استان کمک کرده که این مبلغ واریز شده، برای هزینه های جاری این شهرداری ها صرف شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سازمان شهرداری های کشور از محل تملک و دارایی های کشور چهار میلیارد تومان را به شهرداری های استان اختصاص داده است که طی هفته جاری دو میلیارد تومان از این مبلغ تخصیصی به حساب شهرداری استان واریز خواهد شد.

وی افزود: سر فصل این واریز اعتبار برای امور آتش نشانی، جداسازی شبکه آبرسانی فضای سبز شهرداری ها، گردشگری، توسعه معابر و پسماند است.

افزون بر این، وی اعلام کرد: امسال با کمک دولت 24 دستگاه ماشین آلات شامل وسیله نقلیه آتش نشانی، ماشین کمپرسی سنگین و نیمه سنگین، لودر و نیمه لودر برای شهرداری های استان خریداری شد که دولت 50 درصد از هزینه های خرید این دستگاه ها را پرداخت کرد.

مدیر کل امور دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی همچنین افزود: امسال با کمک دولت تجهیزات آتش نشانی برای سازمان های آتش نشانی استان نیز خریداری شد که 70 درصد از قیمت خرید این تجهیزات را دولت پرداخت کرد.

با این وجود، وی یادآور شد: هنوز شهرداری قوشخانه با فقدان ماشین آتش نشانی و شهرداری های بجنورد و شیروان نیز با فقدان نردبان بلند آتش نشانی روبرو هستند.
وی در خاتمه به کمک سازمان شهرداری های کشور برای اختصاص قیر به شهرداری های استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال چهار هزار تن قیر به شهرداری های زیر 50 هزار نفر استان اختصاص یافت که تاکنون هزار و 900 تن آن اختصاص یافته و دو هزار و 100 تن دیگر آن نیز طی هفته جاری به این شهرداری ها اختصاص داده می شود.

شاکری همچنین افزود: به حساب شهرداری شیروان 370 میلیون تومان و به حساب شهرداری اسفراین نیز 300 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است تا آنان برای خرید قیر مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!