0

قرارداد 85 میلیون دلاری با هند برای تجهیز چابهار

دسته بندی ها : قرارداد خارجی, قرارداد سرمایه گذاری 12 شهریور 1395 مدیر سایبرلا 470 بازدید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای تجهیز بندر چابهار 85 میلیون دلار با هندی ها قرارداد بستیم، گفت: در بندرعباس اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و فاز دوم بندر شهید رجایی را اجرا کردیم و برای تجهیز آن به 117 میلیون دلار اعتبار نیاز است.

اقتصادایران: عباس احمد آخوندی صبح امروز دومین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی در نوشهر اظهار کرد: تلاش ما افزایش سهم ایران در صنایع حمل و نقل دریایی است.

وی با اشاره به اینکه از 5 هزار و 800 کیلومتر سواحل ایران تنها 300 کیلومتر تاسیسات داریم و این نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه ظرفیت دریایی داریم، افزود: سواحل مکران از سواحلی است که روی آن همواره بحث بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سه سال گذشته تمرکز بسیار خوبی در دریای عمان داشتیم و موفق شدیم بندر چابهار را از 2.5 تن ظرفیت به 8.5 تن ظرفیت افزایش دادیم، تصریح کرد: در حوزه بندر چابهار اتصال ریلی به زاهدان است. وی با اشاره به اینکه جریان خط ریل به طول 300 کیلومتر انجام شد، اضافه کرد: کریدور جدیدی تعریف کردیم و از چابهار به بندر امام بسیار مهم است.

آخوندی با بیان اینکه امیدواریم با این اقدامات، چابهار به عنوان بندر جدید رشد کند، تصریح کرد: ظرفیت پیش‌بینی ما 84 میلیون تن کالا در سال در چابهار است. وی با اعلام اینکه در چابهار یک شریک استراتژیک داریم به نام هند و با آنها قرارداد بستیم، خاطر نشان کرد: از صندوق توسعه ملی 403 میلیون دلار اعتبار برای توسعه چابهار گرفتیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای تجهیز بندر چابهار 85 میلیون دلار با هندی‌ها قرارداد بستیم، گفت: در بندرعباس اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و فاز دوم بندر شهید رجایی را اجرا کردیم و برای تجهیز آن به 117 میلیون دلار اعتبار نیاز داشتیم.

وی با بیان اینکه بعد از برجام قرارداد مناقصه اعلام و بسته شد و امیدواریم ظرف 18 ماه فاز دو این بندر تجهیز شود، افزود: در فاز به دنبال افزایش آبخور تا 18 متر برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ هستیم.

آخوندی با اعلام اینکه مناقصه سوم آن به‌زودی بین‌المللی می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم در شمال خلیج فارس یک قدرت رقابتی با جنوب خلیج فارس داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه فقط در دوسال گذشته در سرمایه‌گذاری در پس کرانه‌ها 5 هزار میلیارد دلار بود، گفت: بزرگ‌ترین تهدید ما در سواحل جنوب، کاهش جمعیت است و با توسعه بنادر امیدواریم که این موضع رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه دریایی سبب افزایش صادرات ایران شد و برای افزایش صادرات نفت از بندرعباس سه اسکله جدید ایجاد می‌کنیم، افزود: در یک‌سال اخیر 18 فروند مغروقه را در اروند نجات دادیم.

وی با بیان اینکه آبراهه اروند نیاز به لایروبی دارد تا بندر خرمشهر بتواند رونق بیشتری بگیرد، تصریح کرد: در بنادر شمال وضع نسبتا مناسبی داریم و طرح توسعه بندر انزلی به نتیجه رسید و سالانه 15 تن ظرفیت دارد.

آخوندی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد در حال توسعه است سیستم رو ـ رو را ایجاد کردیم تا واگن‌ها از کشتی وارد رو ـ رو شود، اضافه کرد: وضعیت بندر امیرآباد بسیار خوب و آینده‌دار است و نوسازی ناوگان و توجه به سایر ظرفیت‌های بنادر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه با ایجاد بنادر بزرگ، بنادر کوچک از بین رفتند و اکنون به دنبال ایجاد شبکه بنادر هستیم، یادآور شد: بنادر ما متکی به بار شدند و مسافر دریایی مغفول ماند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پایانه‌های مسافری در بنادر را راه‌اندازی کردیم تا از حالت صرفا اتکا به بار خارج شود، گفت: باید زیرساخت‌ها در این حوزه ایجاد شود و مسافرت‌های دریایی باید به شکل واقعی تعریف شود تا اثربخشی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز بنادر به انواع تجهیزات برای نجات و حفظ ایمنی است، اظهار کرد: در سال گذشته سازمان بنادر 3 هزار نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دادند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه و تجهیز بنادر قدرت رقابتی ایران با بنادر سایر کشورها را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: بعد از برجام 14 خط جدید کشتیرانی در کشور ایجاد شد و هفته‌ای دست‌کم دو کشتی خارجی در این چهارده خط به طور مستقیم وارد می‌شوند.

وی گفت: در پنج ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه 24 درصد رشد عملکرد بنادر را داشتیم.

آخوندی با اشاره به اینکه در واردات 15 درصد کاهش و صادرات 30 درصد افزایش را شاهد هستیم، اظهار کرد: در حوزه دریایی امنیت بسیار خوبی داریم که همه موفقیت‌های بنادر و حمل و نقل دریایی را مرهون تلاش و رشادت نیروی دریایی هستیم.

وی یادآور شد: پوشش امنیتی نیروی دریایی برای کشتی‌های تجاری در دنیا مثال‌زدنی است و در بحث شبکه بندری به دنبال احیا بنادر کوچک هستیم اقتصاد دریا پایه از سیاست‌های ما است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!