0

معاون وزیر اقتصاد: راه تامین مالی خارجی و فاینانس پروژه‌ها باز است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه حدود 50 میلیارد دلار پروژه آماده و جمع‌بندی شده که در مذاکرات اقتصادی با کشورهای مختلف‌ تامین مالی و فاینانس شود، گفت: راه تامین مالی خارجی و فاینانس پروژه‌ها باز است.

محمد خزاعی‌ پیش از ظهر امروز در جلسه شورای استانی گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در کرمان با اشاره به اثرات انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار داشت: مشارکت در انتخابات هفتم اسفند قدرت چانه‌زنی ما را در سطح دنیا افزایش داد.

وی بیان داشت: مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات خطرات جدی امنیتی و نظامی علیه ایران را دفع کرد، ایران تنها کشور امن در منطقه است در حالی که هدف گروه‌های تروریستی و تشکیل داعش ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

خزاعی عنوان کرد: با برگزاری انتخاباتی حماسی و باشکوه، اکنون باید توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را با جدیت دنبال کنیم، یکی از اهداف مذاکرات 1+5 پیش بردن کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در راستای منافع ملی بود.

وی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی استان کرمان ابراز داشت: کرمان وارد توسعه اقتصادی شده و فضای ایجاد شده در این استان قابل تقدیر است.

خزاعی ادامه داد: بدون همکاری بخش خصوصی و کمک اتاق بازرگانی نمی‌توانیم در امور پیش رویم و باید به هر دو مقوله سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توجه شود.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی مانند سرمایه‌گذاری خارجی سازمانی وجود ندارد که درد و دل آنها را بشنود و مشکلات را رفع کند.

وی از پیگیری برای راه‌اندازی و ایجاد خانه سرمایه‌گذار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این خانه طبیعتا باید توسط سرمایه‌گذاران سرشناس کشور تاسیس شود تا با حمایت از صنف خود و اظهار نظر روی لوایح، مشکلات را به گوش مسئولان برسانند.

خزاعی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که بیش از 95 درصد سرمایه‌گذاری خارجی که در ایران صورت می‌گیرد، جای سرمایه‌گذاری داخلی است و انتظار داریم سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی استان کرمان بتوانند در این رابطه به ما کمک ‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: 35 میلیارد دلار پروژه‌های آماده استان کرمان تلاش فوق‌العاده‌ای را می‌طلبد تا بتوان چنین حجم سنگین سرمایه‌گذاری را وارد عمل کرد.

وی افزود: حدود 50 میلیارد دلار پروژه آماده و جمع‌بندی شده که در مذاکرات اقتصادی با کشورهای مختلف‌ تامین مالی و فاینانس شود، راه تامین مالی خارجی و فاینانس پروژه‌ها باز است و می‌توان بیش از این میزان را تامین کرد.

خزاعی بیان داشت: در رایزنی‌ها با بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برخی دستگاه‌ها، به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده‌ایم که کمیته راهبری تامین منابع مالی خارجی تشکیل دهیم تا تشخیص، ارزیابی و معرفی پروژه‌ها را داشته باشیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!