0

فرصت امضای ۲۰۰میلیارد دلار قرارداد نفتی در پسابرجام

معاون سابق شرکت ملی نفت گفت: اگر قراردادهای توسعه‌ میادین نفتی که پس از برجام مذاکرات آنها انجام شد، به نتیجه می رسید، حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در صنعت نفت کشور سرمایه گذاری انجام می شد.

به گزارش ایرنا, غلامرضا منوچهری در نشست تخصصی چشم‌انداز صنعت نفت و گاز ایران در سومین کنگره اکتشاف و تولید و ششمین کنگره ملی حفاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما با تشریح جزییات قراردادهای نهایی‌شده پس از برجام اظهار داشت: مذاکرات ۱۰ قرارداد به مرحله نهایی رسید و حتی اسناد نیز امضا شد و منتظر امضای قرارداد اصلی بودیم که تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داد.

منوچهری ادامه داد: به عنوان نمونه مذاکرات توسعه آزادگان با سه کنسرسیوم پیش می‌رفت و حضور توتال فرانسه و سی‌ان‌پی‌سی چین با همکاری شریک ایرانی در این میدان قوت گرفته بود که متوقف شد.

معاون سابق شرکت ملی نفت اضافه کرد: مذاکرات میدان یادآوران هم با شل و ساینوپک چین جلو می‌رفت اما در نهایت متوقف شد.

وی ادامه داد: قرارداد توسعه میدان بندرکرخه با شرکت «او ام وی» اتریش، میدان چنگوله با «دی ان وی» نروژ و میدان آذر با گازپروم نفت در حال نهایی شدن بود.

منوچهری یادآور شد: توسعه میدان کیش نیز با شل انگلیس به مراحل خوبی رسیده بود.

معاون سابق شرکت ملی نفت با بیان اینکه پس از برجام توسعه فرزاد با هندی ها نهایی شد‌، گفت: برای توسعه لایه نفتی و آب تیمور هم با مرسک مذاکراتی داشتیم.

وی یادآور شد: به گفته آمریکایی ها سنگین ترین تحریم هایی که تاکنون وجود داشته، علیه کشور ما اعمال شده است.

منوچهری تاکید کرد: باید با شناسایی ظرفیت ها صنعت نفت را در زمان تحریم ها همچنان پویا نگاه داشت.

معاون سابق شرکت ملی نفت ادامه داد: اگرچه شرکت های بزرگ به دلیل تحریم ها با ایران همکاری نمی کنند اما می توان با شرکت های کوچک چینی و حتی اروپایی همکاری کرد.

به گزارش ایرنا، سومین کنگره اکتشاف و تولید در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور مدیران ارشد بخش بالادستی صنعت نفت و کارشناسان در مرکز همایشهای صدا و سیما برپاست.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!