0

قراردادهای سفید امضا چالش اصلی پیش روی کارگران

دسته بندی ها : قرارداد کار 12 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 446 بازدید
کارگر و کارفرما, قرارداد کار

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: قرارداد های سفید امضا و شانه خالی کردن کارفرما ها از پرداخت حق بیمه کارگران از چالش های پیش روی کارگران است.

محسن سرخو رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در همایش تجلیل از نمایندگان کارگران شهرداری تهران که امروز(شنبه)در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارشد، اظهار داشت: امروز ازنمایندگان کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی که با وجود تمام کمبود ها سعی در رفع مشکلات اقتصادی کشور داشتند تقدیر می شود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در برخی از کارگاه های کوچک و برزگ شرایط نامطلوبی به کارگران تحمیل می شود، گفت: در این شرایط کار برای نمایندگان کارگران بسیار مشکل است زیرا آنها هم باید پیگیر مشکلات کارگران باشند و هم با کارفرما ها به گونه ای تعامل داشته باشند که پایه های بنگاه های تولیدی سست نشود و گاهی ممکن است در این مسیر منافع شخصی آنها تزلزل پیدا کند.

سرخو با بیان اینکه چالش های زیادی پیش روی کارگران وجود دارد،تصریح کرد: قرارداد های سفید امضا و شانه خالی کردن کارفرما ها از پرداخت حق بیمه و سختی کار کارگران از چالش های پیش روی کارگران است.

وی گفت: متأسفانه در برخی از واحد های صنفی دیده می شود که افرادی با مراجعه به کارگران به آنها تلقین می کنند برای دستیابی به حقوق خود باید وکیلی را انتخاب کنند در شرایطی که این وکلا افرادی از بین نمایندگان کارفرما ها هستند و امروز این موضوع به یک آفت در بین کارگران تبدیل شده است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران بیان داشت:حقوق کارگران به عنوان حق الناس نزد کارفرما ها قرار داده شده است و باید این احساس در کارفرماها ایجاد شود که با استفاده از این فرصت می توانند آخرت خود را آباد کنند.

گفتنی است، در این همایش از نمایندگان کارگری از مناطق 22گانه شهرداری تهران، تعدادی از کارمندان شهرداری که در جهت رفع مشکلات کارگری فعالیت داشتند ،محمد حقانی عضو فراکسیون کارگری شورای شهر تهران و تعدادی از اعضای شورا ها و اتحادیه های صنفی تقدیر شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!