0

دریافت حقوق و تمدید قرارداد از نگرانی‌های معمول کارگر ایرانی است

دسته بندی ها : قرارداد کار 13 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 423 بازدید
قرارداد کار, حقوق و دستمزد کارگر, حق سنوات و بیمه تامین اجتماعی

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی نگرانی دریافت حقوق و یا تمدید قرارداد را از استرس‌های معمول کارگران ایرانی دانست و با انتقاد از این فضا، گفت: یک کارگر در خارج از کشور استرس ارتقای محصول شرکت تولیدی خود را دارد نه استرس بقاء در کار، در حالی که در ایران شرایط کاملا بر عکس است.

خبرگزاری دانشجو: حسینی امروز در هشتمین همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای که با شعار استرس، محیط کار، چالش همگانی در تالار رازی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد، گفت: نمی‌دانم چرا هنگامی که نوبت به بخش خصوصی در این گونه همایش‌ها می‌رسد میزبان در جلسه حضور ندارد.

وی ادامه داد: این که برخی دوستان ما از تلاش گران عرصه صنعت تحت عنوان سینه چاکان یاد می‌کنند به دلیل فشار موجود بر این افراد و انجام عمل قلب باز به دلیل بار استرس و فشاری است که بر صنعتگران و همکاران ما می‌آید.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی متذکر شد: انسان از ابتدای پیدایش خود در حال تلاش و فعالیت بوده و کار جزئی جدا ناشدنی از انسان به شمار ‌رفته است تا این که در این عصر تکنولوژی با تمام مخاطرات خود انسان‌ها را در بر گرفته است.

قرارداد کار - قرارداد استخدام - کارگر - سایبرلاحسینی منابع خدادادی را عاملی بر پیشرفت کشورها ندانست و بیان داشت: اگر نگاهی به کشورهای توسعه یافته و دور مانده از توسعه یافتگی بیندازیم متوجه می‌شویم بسیاری از  کشورهای فاقد منابع طبیعی و زیر زمینی، دارای اقتصای به مراتب شکوفا تر از کشورهای غنی در مواد خدادادی هستند.

وی تاکید کرد: علت مشخص است، زیرا در کشورهای فاقد منابع طبیعی رشد نیروی انسانی مد نظر قرار گرفته شده است و این دانش و علم بشر است که در حال کسب ثروت و سرمایه برای کشورهای فاقد منابع طبیعی است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی به اهمیت وجود شبکه‌های مختلف بهداشت در جهان اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین دلایل شکل گیری این شبکه در بخش صنعت و معدن ارتقای حفظ امنیت نیروی کار است.

حسینی تاکید کرد: تطبیق دادن توان افراد با تخصص مورد نظر در فضای کسب و کار در تمام جهان دارای اهمیت است و این در حالی است که در ایران بر عکس جهان افراد در جایی به کار گماشته می‌شوند که تخصص آن را نداشته و یا برعکس.

وی به استرس‌های موجود در فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: برای ایجاد شرایط کاری فاقد استرس و نگرانی‌های حوزه کار باید به صورت گروهی و تیمی جلو رفت و این مهم وظیفه ارگان و یا نهاد خاصی نمی‌باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: در سال 1990 استرس‌های موجود در محل کار مورد ارزیابی کارشناسان امر قرار گرفت تا نتیجه گیری شود که نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه مهم تا چه اندازه تحت تاثیر فضای کار ائم از استرس می‌باشد.

حسینی فضای ایران را در دریافت استرس و دوری از شادی بسیار مستعد دانست و تصریح کرد: متاسفانه در ایران شرایط به گونه دیگری در حال جلو رفتن است به نحوی که حتی کودک پنج ساله ما نیز استرس را درک کرده و مردم آن گونه که باید شاد نیستند.

وی نگرانی دریافت حقوق و یا تمدید قرارداد را از استرس‌های معمول کارگران ایرانی دانست و با انتقاد از این فضا گفت: یک کارگر در خارج از کشور استرس ارتقای محصول شرکت تولیدی خود را دارد نه استرس بقاء در کار، در حالی که در ایران شرایط کاملا بر عکس است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی به استرس‌های کارفرمایان در این عرصه نیز اشاره داشت و بیان کرد: استرس یک بیماری نیست بلکه حالتی درونی است که بر سلامت شخص تاثیر دارد و متاسفانه حتی مدیران و کارفرمایان ما نیز باید در استرس گرفتن وام‌های دارای سود 25 درصد و اقساط آن بمانند.

حسینی، عامل استرس در جامعه ایران را خود افراد دانست و گفت: ما جامعه غمگینی داریم که رفتار افراد بر ایجاد استرس و این غمگینی می‌افزاید.

وی به نتایج تحریم‌ها در ایران اشاره داشت و ادامه داد: هر کس در فضای کسب و کار باشد نگرانی حاصل از تحریم در کشور را درک می‌کند به شکلی که برای تهیه برخی قطعات از ابتدای کار تا هنگام خرید و وارد کردن آن مدام در استرس و نگرانی به سر می‌بریم.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی تصریح کرد: در موضوع برجام در حالی که دولت تلاش قهرانانه‌ای کرده است عده‌ای مدام در حال انتقال نگرانی به جامعه هستند تا این برجام به فرجام رسیده را کمرنگ نشان دهند.

حسینی با انتقاد از برخی نهادهای نظارتی، گفت: با وجود این که برخی مدیران تلاش دارند تا در کارها گشایش ایجاد کنند؛ اما متاسفانه برخی دستگاه‌های نظارتی توان ریسک مطلوب و موفقیت را از ما دور می‌کند.

وی مردم ایران را بسیار نجیب عنوان کرد و افزود: در حالی که بسیاری با حقوق بالا از شرایط خود راضی نیستند؛ اما مردم ایران نجیبانه با دریافتی 800 هزار تومان زندگی خود را گذرانده و توقعی ندارند.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در پایان یادآور شد: 80 درصد از درآمد کل بودجه در کشور صرف حقوق دولتی‌ها می‌شود و تنها 20 درصد باقی مانده در قسمت‌های دیگر به کارگیری می‌شود که به نظر من دولتی‌ها که این سهم بزرگ از درامد کشور را به خود اختصاص داده‌اند می‌توانند در کاهش استرس بخش خصوصی تاثیر گذار باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!