0

عقد 13 قرارداد برای ساخت بیمارستان در سال 95

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 810 بازدید

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون بیش از ١٣ قرارداد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تعداد بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 570 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت در حال فعالیت و ارائه خدمات درمانی هستند.

وی با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کشور چندان مطلوب نیست، عنوان کرد: شاخص تخت به جمعیت 1.65 تخت در هر هزار نفر است که تعداد تخت های بیمارستانی باید افزایش یابد و کشور برای ارائه خدمات بهتر به ٨٠ تا ١٠٠ هزار تخت جدید بیمارستانی نیاز دارد.

آقاجانی در خصوص تعداد تخت‌های فرسوده بیمارستانی بیان کرد: 80 بیمارستان کشور قدمتی بالای 50 سال و 90 بیمارستان قدمت بین 40 تا 50 سال دارند.

وی در خصوص برنامه های وزارت بهداشت برای بهبود شرایط بیمارستان‌ها اظهار داشت: برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت با محوریت نوسازی و بهسازی محیط های بیمارستانی از اردیبهشت ٩٣ آغاز و همچنان به قوت خود در حال انجام است که تا کنون بازسازى بیش از 2 میلیون متر مربع کف، دیوار، سقف و فضای بستری، توزیع 78 هزار قلم تجهیزات هتلینگ شامل اقلام و تجهیزات مربوط به اتاق بیمار از جمله تخت، کمد، تشک، پایه سرم، میز و پله کنار تخت و مجهز نمودن به 21 هزار و 750 قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته متوسط و سنگین مورد نیاز، انجام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت از بازسازی 39 هزار تخت بیمارستانی در جریان این برنامه خبر داد و ادامه داد: به منظور جبران عقب ماندگی های زیرساخت های درمان در کشور، از ابتدای سال 95 تاکنون بیش از ١٣ قرارداد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

وی در خصوص بیشترین نیاز کشور در حوزه درمان گفت: بیشترین نیاز کشور در پنج حوزه ساخت بیمارستان، مراکز جامع دیالیز، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری و دیالیز است که اغلب این قراردادها برای ساخت بیمارستان های بیش از 400 تخت صورت می گیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!