0

روسیه : اجرای قرارداد تحویل اس 300 به ایران آغاز شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 آذر 1394 مدیر سایبرلا 532 بازدید

دستیار امور همکاری های فنی و نظامی رییس جمهوری روسیه ازآغاز اجرای برنامه قرارداد تحویل سامانه های دفاع موشکی اس 300 به ایران خبر داد.

ایرنا: «ولادیمیر کوژین» این خبر را درپاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره وضعیت قرارداد اس 300 بین ایران روسیه اعلام کرد که سال 2007 امضا شد ولی «دیمیتری مدودیف» رییس جمهوری سابق این کشور به بهانه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل آن را لغو کرد درحالی که این سامانه های دفاعی بود و شامل تحریم ها نمی شد.
خبرگزاری ایتارتاس امروز (پنجشنبه) به نقل کوژین مدعی شد : اجرای قرارداد امضا شده بین ایران و روسیه در باره اس 300 آغاز شده است.
قرارداد تحویل آتشبارهای دفاع هوایی اس-300 به ارزش حدود 800 میلیون دلار اواخر سال 2007 بین مسکو و تهران امضا شد و درحالی که ایران بخشی از ارزش آن را پرداخت کرده بود، قرارداد نهایی شده با فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط «دیمیتری مدودیف» رئیس جمهوری وقت روسیه سپتامبر 2010 درپوشش فرمان تدابیر اجرای قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل مصوب 9 ژوئن همان سال، ممنوع و لغو شد.
این اقدام رییس جمهوری سابق روسیه در حالی بود که قطعنامه سازمان ملل فقط شامل ممنوعیت صدور تسلیحات تهاجمی بود و این سامانه پدافند هوایی ودفاعی را شامل نمی شد.
ایران برای این اقدام روسیه ازروس آبارون اکسپورت به محاکم قضایی بین المللی در ژنو شکایت و تقاضای چهار میلیارد دلارغرامت کرد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پس از تاخیر هشت ساله در اجرای تعهدات این کشور آوریل امسال با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سامانه های موشکی پدافند هوایی اس-300 را به ایران لغو کرد.
اس-300 با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهم ترین سامانه های پدافند هوایی جهان به شمار می رود که می تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک های بالستیک ردیابی و از فاصله 150 کیلومتری در ارتفاع 27 کیلومتری هدف قرار دهد و حتی علیه اهداف زمینی بکار گرفته شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!