0

شفافیت بازارهای مالی موثرترین راه های جذب سرمایه

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 505 بازدید

فعال بازار سرمایه گفت: شفافیت بازارهای مالی به خصوص بازار سهام و بورس، به عنوان یکی از موثرترین راه های جذب سرمایه است.

میزان: گیوکی فعال بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه در هفته جاری بیان کرد: بازار سرمایه ی کشور همچنان در حال ادامه دادن به روند منفی و کم رمق خود است.افزایش قیمت نفت و فلزات نیز نتوانست آن طور که باید بر بورس تهران تاثیر گذار باشد .
وی در ادامه افزود: ارزش و حجم معاملات بورس تهران کاهش یافته و در حال حاضر اکثرا نوسان گیران بازار هستند که قیمت سهام در گروه خاصی را تحت تاثیر قرار می دهند.در واقع سفته بازی و نوسان گیری شاید برای عده ای ، سود ساز باشد اما نباید از این امر غافل شویم که سفته بازی موجب می شود تا قیمت سهم ها به طور واقعی و شفاف، خود را نشان ندهند.
عضو انجمن حسابداری و حسابرسی در توضیح کاهش قیمت سهام در بازار اظهار کرد: علی رغم اینکه سفته بازی ، بر کاهش شفافیت بازار، غیرواقعی نمود کرد و قیمت سهام شرکت ها تاثیر گذار است اما همچنان شاهد صورت گرفتن این امر از سوی برخی از سفته بازان و نوسان گیران هستیم.
فعال بازار سرمایه با اشاره به اهمیت شفافیت در معاملات بازار سرمایه تصریح کرد: به هر حال بدیهی است که شفافیت بازارها ی مالی به خصوص بازار سهام و بورس  ، به عنوان یکی از موثرترین راه های جذب سرمایه است.
گیوکی در خصوص سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه بیان کرد: در شرایط کنونی ، که بحث سرمایه گذاری خارجی نیز مطرح است باید با اهتمام هر چه بیشتر بر شفافیت بازار سرمایه ، به خصوص شفافیت اطلاعات مالی شرکت ها کوشید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شفافیت سود حسابداری گزارش شده از جمله عوامل مهم در تعیین بازده مورد انتظار می باشد، در صورت غیر شفاف و نامبهم بودن این اطلاعات ،می توان تخمین نسبتا نزدیکی از بازده مورد انتظار سهامداران بر اساس شرایط مالی سهام شرکتی که در اختیار دارند ، زد که در صورت تحقق نسبت بالایی از این امر ، منجر به جلب اطمینان سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران خواهد شد که در صورت تحقق آن ورود نقدینگی به بازار سهام اتفاق خواهد افتاد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!