0

هیل: کنگره آمریکا در تلاش است معامله بوئینگ با ایران را لغو کند

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 تیر 1395 مدیر سایبرلا 347 بازدید

کنگره آمریکا قرار است در جلسه‌ای به ابعاد قرارداد فروش هواپیماهای مسافربری شرکت بوئینگ به ایران و تلاش برای لغو آن بپردازد.

باشگاه‌خبرنگاران‌جوان به نقل از وب‌سایت “هیل”، روز پنجشنبه یک هیات از نمایندگان کنگره آمریکا به منظور متوقف کردن فروش هواپیماهای مسافربری از جانب شرکت آمریکایی بوئینگ به ایران، جلسه‌ای تشکیل خواهند داد.

کمیته سیاست پولی و تجارت کنگره تصمیم دارد انجام بزرگترین معامله ایران و آمریکا پس از انقلاب اسلامی سال 1357 (1979) را به مباحثه بگذارد.

“بیل هویزنگا” – سناتور جمهوری‌خواه حوزه انتخابیه میشیگان – در همین زمینه گفت: ” این جلسه به بررسی توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران می‌پردازد.” وی همچنین مدعی شد: “اینکه چگونه این توافق هسته‌ای درها را برای فروش هواپیماهای مسافربری به بزرگترین حامی تروریسم باز کرده است می‌بایست بررسی شود. من بسیار نگران آسان گرفتن قوانین هستم. دولت اوباما به شرکت‌های آمریکایی اجازه داده است در قدرتمند کردن ایران سهیم شوند.”

ماه گذشته، “تیموتی کیتینگ” – معاون ارشد امور دولتی شرکت بوئینگ – به نامه‌ای از کنگره پاسخ داده بود. وی توضیح داده بود که فروش هماپیماهای مسافربری به ایران در توافق هسته‌ای آمده و کنگره نیز از این موضوع با خبر بوده است. وی در پاسخ به نامه کنگره نوشت: “در طی رایزنی با ایران برای ما روشن شد ارائه هواپیماهای مسافربری به خطوط هوایی ایران به وسیله شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای حصول نتیجه توافق هسته‌ای بسیار اهمیت دارد.”

در این جلسه همچنین قرار است به بررسی قوانینی که از تراکنش‌های خاص میان موسسات مالی آمریکایی و ایران جلوگیری می کند پرداخته شود. لایحه دیگری نیز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را موظف خواهد کرد مجوز صادر شده برای فروش هماپیماهای بوئینگ به ایران به وسیله این نهاد را لغو کند.

شرکت بوئینگ قصد دارد 80 هواپیمای مسافربری به ارزش 17.6 میلیارد دلار به ایران بفروشد. گفته می‌شود تحویل این هواپیماها از سال 2017 شروع خواهد شد و تا سال 2025 به طول می انجامد. ایران ایر همچنین از شرکت فرانسوی ایرباس 29 هواپیمای مسافربری خریداری کرده است.

“اریک لوربر” – یکی از مقامات شبکه شفافیت مالی آمریکا – مدعی شد: “معامله با ایران و فروش هواپیماها به این کشور نگرانی‌هایی در زمینه احتمال استفاده تهران از این هواپیماها برای اقدامات غیرقانونی‌اش در سوریه و لبنان و یمن را برمی‌انگیزد.”

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!