0

سرقت هویت نتیجه عدم رعایت نکات امنیتی است

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 415 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی فردی که اقدام به سرقت اشتراک کاربری شاکی و تهدید وی به انتشار تصاویر شخصی‌اش نموده بودف خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در این‌باره گفت: شکسته شدن حریم خصوصی افراد از هر قشر و طبقه‌ اجتماعی، باعث ناامنی روانی و اجتماعی شده و می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد، لذا با وجود شبکه‌های اجتماعی که در سطح جامعه رواج پیدا کرده است شهروندان می‌بایست مراقب بوده و اطلاعات شخصی خود را در این گونه از فضاها به اشتراک نگذارند.

وی افزود: در همین راستا چندی پیش با موردی مواجه گشتیم که در آن فردی ناشناس اقدام به در اختیار گرفتن صفحه شخصی شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و تهدید وی به انتشار تصاویر خصوصی نموده بود.

سرهنگ حسنوند در ادامه گفت: پس از اخذ پرونده و  انجام تحقیقات میدانی توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و حسب دستور مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید.

این مقام انتظامی افزود: پس از بازجویی‌های فنی صورت گرفته و همچنین وجود ادله و مستندات جرم، متهم به بزه انتصابی معترف و بیان داشت، با انگیزه تفریح و سرگرمی اقدام به انجام این کار نمودم و با توجه به اینکه از قبل نام کاربری و رمز عبور  شاکی را در اختیار داشتم از این طریق دسترسی را از وی گرفته و سپس تهدید به انتشار تصاویر شخصی‌اش نمودم.

سرهنگ حسنوند در پایان بیان کرد: متاسفانه برخی از کاربران فضای مجازی خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در این فضا به اشتراک می‌گذارند و در این میان افرادی بدون رعایت نکات ایمنی اقدام به در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور به دیگران نموده که این امر موجب بروز مشکلات این‌چنینی برای آنها می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!