0

دستگیری کلاهبردار یک میلیارد و چهارصد میلیونی فضای سایبر

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 360 بازدید

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری کلاهبرداری که در شبکه اجتماعی از طریق جریحه‌دار کردن احساسات کاربران، بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سردار منوچهر امان‌اللهی اظهار کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه در پی دریافت شکایت‌های متعدد از کاربر  یکی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انجام اعمال مجرمانه و کلاهبرداری اینترنتی، موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: تحقیقات علمی کارشناسان پلیس فتا منجر به شناسایی متهم شد که اذعان می‌داشت با پرداخت مبلغی اندک تصاویر آنها را نقاشی و از طریق پست ارسال می‌نماید و در ادامه با ‌مطرح کردن داشتن یک فرزند مبتلا به بیماری و بالا بودن هزینه درمان، احساسات کاربران را جریحه‌دار و آنان را ترغیب به پرداخت مبلغ درخواستی می‌نمود.

این مقام عالی انتظامی ادامه‌داد: کاربران فریب خورده علاوه بر اینکه پس از پرداخت وجه، نقاشی خود را دریافت نمی‌کردند، بلکه عکس‌های آنان در اختیار مرد مجردی قرار می‌گرفت که زمینه اخاذی را نیز فراهم می‌کرد.

سردار امان اللهی با اشاره به اینکه متهم ساکن شهرستان اسلام آبادغرب بود، گفت: کاراگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، که در بازجویی‌های پلیس به کسب مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال پول از این روش معترف و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که کاربران فریب خورده به دلیل پایین بودن مبلغ کلاهبرداری، از طریق مراجع قضائی اقدام نکرده‌اند، لذا پیش‌بینی می‌شود مبلغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!