0

سرقت لوازم منزل شهروندان از سوی تعمیرکاران قلابی

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 خرداد 1399 مدیر سایبرلا 395 بازدید

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش کاربران فضای مجازی، کلاهبرداران از هر فرصت و زمانی برای عملی کردن اعمال و اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و همواره به دنبال موقعیت‌ها و شگردهایی هستند تا با استفاده از آن بتوانند از کم‌ دقتی و حسن اعتماد هموطنان عزیز سوء‌استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان استفاده هموطنان گرامی از وسایل و تجهیزات سرمایشی افزایش پیدا کرده، افزود: از این رو افرادی سودجو با درج آگهی در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی مانند “‌نصب، سرویس و تعمیر وسایل سرمایشی در منزل” ضمن مراجعه حضوری، به بهانه اینکه تعمیر آن باید در محل کار انجام شود، اقدام به خارج نمودن لوازم سرمایشی شهروندان گرامی کرده و با ارائه آدرس و مشخصات جعلی دفتر کار، این وسایل را به سرقت می‌برند.

سرهنگ محمدپور ادامه داد: در این روش از کلاهبرداری، افراد سودجو با انجام تبلیغات گسترده و جذاب در سایت‌های واسطه‌گر و با سوء‌استفاده از اعتماد هموطنان گرامی و ارائه مشخصات جعلی به اقدامات کلاهبردارانه مبادرت می ورزند.

این مقام مسئول یادآور شد: عدم اعتماد بی‌جا و افزایش آگاهی از کم و کیف خدمات ارائه شده در این بستر و اطمینان از صحت مجوز فعالیت با مراجعه حضوری به دفتر این شرکت‌ها از مواردی است که هموطنان باید به آن توجه کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم احراز هویت واقعی افراد در درج آگهی در این سایت‌ها و فراهم بودن امکان کلاهبرداری، هموطنان گرامی توجه داشته باشند که حتما اینگونه خدمات و سرویس‌ها را از شرکت‌های دارای مجوز و معتبر درخواست کنند و نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی توجه داشته باشند.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!