0

شفاف‌سازی معاملات از مهم‌ترین اصول پیشگیری از فساد است

دسته بندی ها : فضای مجازی 30 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 478 بازدید

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: براساس قانون کنوانسیون مبارزه با فساد، شفاف سازی معاملات در حوزه‌ اقتصادی کشور، یکی از مهم‌ترین اصول پیشگیری از فساد شناخته شده است.

روابط عمومی وزارت دادگستری: صبح امروز دومین جلسه آسیب شناسی «قانون ارتقاء سلامت نظام اداری» با حضور دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد و نمایندگانی از دستگاه‌‌‌‌‌های اجرایی در وزارت دادگستری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مردعلی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور بحث فساد در قراردادها است، اظهار داشت: بر اساس قانون کنوانسیون مبارزه با فساد، بحث شفاف‌سازی معاملات در حوزه‌ اقتصادی کشور، یکی از مهم‌ترین اصول پیشگیری از فساد شناخته شده است.

وی افزود: از طرفی دیگر بر اساس بند ب ماده‌ 3 قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، همه دستگاه‌های اجرایی موظفند کلیه‌ی قراردادهای خود را در سامانه‌ای که جهت این موضوع توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی راه‌اندازی می‌شود، ثبت کنند.

مردعلی همچنین تصریح کرد: در هر حال اگر کشور بخواهد به سمت کاهش بروز و شیوع تخلفات و فساد حرکت کند، بحث شفاف‌سازی قراردادها از طریق درج در سامانه‌ مربوطه، اطلاع‌رسانی، و ایجاد دسترسی به آنها ضروری است زیرا کشور هنوز بعد از چهار سال از اجرای قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد، نتوانسته برخی از مواد قانون را به طور کامل اجرا کند.

بر اساس این گزارش در این جلسه که به منظور آسیب شناسی «قانون ارتقاء سلامت نظام اداری» توسط دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد برگزار شد، مهمترین مشکلات و چالش‌های قانون ارتقای سلامت نظام اداری مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه‌ها نقطه نظرات اصلاحی خود را در راستای اجرای هرچه بهتر قانون موصوف بیان داشتند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!