0

هشدار یاهو درباره حمله هکری جدید

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 380 بازدید

یاهو به برخی کاربران خود هشدار داد ممکن است حساب‌های آنان هک شده باشد. این هشدار نتیجه تحقیقات درباره این حساب‌های کاربری و برخی کوکی‌های جعلی است.

به گزارش فارس، پیش از این دو بار گزارش‌هایی در مورد هک شدن حساب های کاربری پست الکترونیک یاهو منتشر شده بود و صدها میلیون نفر قربانی این حملات هکری بوده اند.

متخصصان امنیتی می گویند هکرها با طراحی کوکی های قلابی و جعلی توانسته اند به بخشی از زیرساخت های شبکه ای یاهو نفوذ کنند و از داده هایی که به این طریق جمع آوری کرده اند برای نفوذ به حساب های کاربری دیگری سواستفاده کرده اند. هکرها همچنین یک سیستم خودکار برای یافتن اطلاعات ارزشمند و فروش آنها در بازار سیاه ابداع کرده اند.

از جمله اطلاعاتی که هکرها از حساب های کاربران یاهو جمع آوری کرده اند می توان به اطلاعات مالی، سوابق مراقبت های درمانی و … اشاره کرد. اگر چه یاهو می گوید کوکی های جعلی را از کار انداخته تا مجددا قابل استفاده نباشند، اما مشخص نیست آیا نفوذ به شبکه یاهو متوقف شده است یا خیر.

کارشناسان امنیتی می گویند با توجه به ضعف های امنیتی شبکه های رایانه ای یاهو و سیستم ایمیل آن این خطر وجود دارد که هکرها راه تازه ای برای نفوذ به حساب های کاربری ایمیل یاهو بیابند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!