0

دستگیری سارق گوشی در پی سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی 15 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 766 بازدید

سرهنگ امینی استان همدان گفت: فردی که به وسیله گوشی هوشمند سرقتی اقدام به فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ارتباط با مخاطبین گوشی نموده بود توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ امینی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی‌، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص گردید حدودا یک سال پیش گوشی شاکی به سرقت رفته است و مدتی است شخص ناشناسی با یکی از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی اقدام به ساختن حساب کاربری با سوء‌استفاده از تصاویر شخصی شاکی نموده و با ارسال پیام  به مخاطبین گوشی ایشان، ایجاد مزاحمت نموده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی گفت: در بازجویی‌های فنی مشخص شد، متهم که حدودا 28 سال داشت بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشتند که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع سرقت و دسترسی غیر مجاز اعتراف و هدف از این کار سرگرمی  بیان کرد.

رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه ذخیره سازی تصاویر خصوصی و خانوادگی در گوشی های هوشمند اشتباه است، افزود: به هیچ عنوان تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی‌های همراه و یا رایانه‌های که متصل به اینترنت هستند ذخیره نکنید.

وی به کاربران توصیه کرد: با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه‌ و همچنین قرار دادن پسورد بر روی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌باشد، مانع از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات آن گردید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!