0

اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد نیستند

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی, فضای سایبر 29 دی 1395 مدیر سایبرلا 856 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از کاربران خواست به  اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی به صورت گسترده پخش می‌شود بی‌توجه بوده و نسبت به انتشار آن‌ها خودداری نمایند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ جمالی در ارتباط با برنامه رادیوی محلی ایلام در این خصوص گفت: از گذشته تا به حال رسانه کار انتقال اخبار در حوزه‌های مختلف را انجام می‌دهند و همگام با سایر رویدادها و تکنولوژی‌ها رسانه‌های شنیداری، دیداری و مکتوب زیادی پدید آمده‌اند که با توجه به شرایط امروزی شبکه‌های اجتماعی به عنوان اولین مرجع کاربران جهت اخبار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه شبکه‌های اجتماعی به واسطه تبلیغات جذاب و کارایی آسان دارای محبوبیت زیادی در بین همه اقشار جامعه است، افزود: این مزیت‌ها باعث شده تا شاهد باشیم به خصوص قشر نوجوان و جوان ساعات زیادی را در طول  شبانه روز را در این شبکه‌ها‌ سپری کنند، که متصور است به دلیل عدم آگاهی از فعالیت درست دچار مشکلاتی در این زمینه می‌شوند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: یکی از مواردی که امروزه در شبکه‌های اجتماعی شایع شده است پخش اخبار است که متأسفانه اکثریت آنها کذب و بدون پایه و اساس است و کاربران به دلیل جذاب بودن موضوع، بدون اینکه از صحت و سقم موضوع اطلاع داشته باشند اقدام به انتشار آن می‌نمایند و به نوعی در حال شایعه پراکنی هستند.

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: با وجود شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های موبایلی شایعات شکل جدیدی به خود گرفته و با عبارات جذاب و توجه برانگیزی مثل “‌توجه توجه‌” ، “‌فوری فوری‌” ، “یک خبر مهم‌” و در کل از پیام‌های هیجان انگیز استفاده می‌کنند و این اخبار و شایعات به نحوی شده است که دامنه انتشار آنها روز به روز در شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر شده و متأسفانه به صورت ناآگاهانه توسط مخاطبان انتشار داده می‌شوند.
وی افزود: نکته‌ای که کاربران در این باره مدنظر قرار داشته باشد این است افرادی که اقدام به انتشار اخبار می‌کنند یا کسانی که اخبار را از شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند باید در این امر نکته سنج‌تر و دقیق‌تر باشند و هر حرفی را بدون استناد و بدون منبع موثق و مشخص به راحتی قبول نکنند و کلیه اخبار را از مراکز و خبرگزاری‌های رسمی دریافت نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!