0

دستگیری اخاذ سایبری در مشهد

عامل اخاذی های سایبری توسط پلیس فتا خراسان رضوی  شناسایی و دستگیر شد.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا: رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی توسط خانمی جوان مبنی بر اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه های اجتماعی تحت موبایل توسط خواستگار قبلی اش موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ “جواد جهانشیری” افزود: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات در فضای سایبر عامل انتشار تصاویر خصوصی این زن جوان را در یکی از نقاط شهر مشهد شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

متهم 26 ساله در بازجویی های به عمل آمده در مواجهه با ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و عنوان داشت با معرفی خود به عنوان مهندس و پیمانکار یکی از شرکت های بزرگ، مدت طولانی با این فرد در تماس بودم و با جلب اعتماد و بدست آوردن تصاویر خصوصی اش به قصد سودجوئی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش قصد اخاذی داشتم که شناسایی شدم.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی از شهروندان خواست با توجه به هویت پنهان افراد در فضای سایبر و با عدم اعتماد به افراد غریبه و ناشناس مراقب باشند تا طعمه کلاهبرداران فضای سایبری نشوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!