0

دستگیری فروشنده بلیط های تقلبی در فضای سایبر

فروشنده بلیط های تقلبی در فضای سایبر توسط پلیس فتای خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و شکایتی مبنی بر کلاهبرداری سایبری ارائه کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که این فرد با عجله سه بلیط پرواز از یکی از سایت های اینترنتی به مبلغ شش میلیون و 600هزار ریال تهیه کرده و با در دست داشتن پرینت بلیط ها به ترمینال فرودگاه برای پرواز مراجعه می کند که در آنجا متوجه می شود بلیط ها تقلبی بوده و در اسامی در لیست پرواز قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده، با اقدامات فنی متهم را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: متهم 27 ساله در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی کشف شده به راه انذازی درگاه جعلی و فروش اینترنتی بلیط هواپیما و قطار از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی از شهروندان در خرید بلیط اینترنتی موارد ذیل را رعایت کنند:

  • کاربران عزیز سعی کنند خودشان آدرس سایت مورد نظر را در قسمت url وارد کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده جدا خودداری کنند.
  • حتما دقت نمایید در هنگام پرداخت بهای بلیط، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد.
  • از جستجوی شرکت ها و تعاونی های مختلف در موتورهای جستجو خودداری نمائید چرا که مجرمین سایبری با بارگزاری سایت های تقلبی و جعلی کاربران را به دام می اندازند.
  • هنگام وارد نمودن اطلاعات حساب، یا نام کاربری و… از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.

در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس بخش تماس با مرکز فوریت های پلیس سایبری موضوعات را گزارش کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!