0

عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند سوئدی در سنندج دستگیر شد

با شکایت خانمی ایرانی مقیم کشور سوئد، عامل انتشار تصاویر خصوصی در سنندج دستگیر شد.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا: سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم ایرانی مقیم سوئد خبر داد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کردستان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وصول یک فقره پرونده جرایم رایانه ای با موضوع انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در فضای مجازی به دادخواهی خانمی ایرانی مقیم کشور سوئد رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی های صورت گرفته اظهارات شاکی حاکی از این بود که فردی ناشناس در فضای مجازی و از طریق نرم افزار های اینستاگرام ، وایبر و تلگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی در فضای مجازی نموده است لذا از شخص یا اشخاصی که اقدام به این فعل مجرمانه نموده اند شکایت و تقاضای رسیدگی دارد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کردستان ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، مهندسی اجتماعی و ایجاد ارتباط صوری با گردانندگان صفحات مجرمانه و همچنین بررسی مستندات واصله از طرف شاکی، متهم شناسایی و در شهرستان سنندج دستگیر شد.

سرهنگ شاکری افزود: پس از انتقال متهم به پلیس فتا، از متهم  تحقیق شد که در مراحل اولیه منکر قضیه شد اما پس از مواجهه با دلائل و مستندات موجود نهایتا به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: متهم در اعترافات خود اذعان داشت با استفاده از شبکه اجتماعی تانگو با شاکی که در خارج از کشور اقامت دارد آشنا شده  و پس از حضور وی در ایران با او در ارتباط بوده است اما بعد از مدتی شاکی بصورت یکطرفه با وی قطع رابطه کرده که به انگیزه انتقام جویی و تسویه حساب شخصی اقدام به انتشار تصاویری خصوصی شاکی کرده است.

این مقام انتظامی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده در معیت متهم به دادسرا ارسال شد؛ همچنین برای متهم به اتهام انتشار فیلم و عکس خصوصی در فضای مجازی قرار قانونی مناسب صادر شد.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!