0

دستاورد قرارداد تجاری هند و ایران در منطقه چابهار کمتر از 6 ماه آینده اجرایی می شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 480 بازدید

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به انعقاد قراردادی با هند در حوزه بندر چابهار، از حصول دستاوردهای این قرارداد در کمتر از شش ماه آینده خبر داد.

اکبر ترکان گفت: «چابهار می رود که جهشی جدید را آغاز کند و نقش اقیانوسی مهمی را برای کشورمان ایفا نماید و خوشبختانه اسکله های جدیدی برای بهره برداری آماده می شود.»

وی با اشاره به بهره برداری بخشی از این اسکله ها از سوی هند اظهار کرد :«این بندر برای کشورهای آسیای میانه و کشورهایی که فاقد دسترسی به دریا هستند، نقطه اتکای معتبری می باشد و هندی ها یکی از علاقمندان توسعه و سرمایه گذاری در این منطقه هستند.»

ترکان افزود :«کسب و کارهای فعال در این منطقه شامل مجموعه پتروشیمی است که با خط گازی که در دست اجراست، تعذیه می شود و بخش دوم نیز فولاد است که سرمایه گذاری دو بانک و منطقه آزاد چابهار آغاز شده است.»

وی همچنین صادرات و بسته بندی مجدد کالا و مواد خام در این بندر را از دیگر اقدامات مثبت اقتصادی در چابهار عنوان کرد و گفت: «این مواد به بازارهای مختلف از جمله افغانستان صادر می شود.»

ترکان مزیت اصلی چابهار را ناظر بر دروازه اقیانوسی و صادرات مجدد دانست و ادامه داد: «بر اساس موافقت نامه ای که بین سران کشورها امضا شد باید اقدامات تجاری و بازرگانی اتفاق افتد و کمتر از شش ماه آینده قراردادهای تجاری بسته شده و کار به مرحله اجرا می رسد.»

وی خاطرنشان کرد: «اسکله هایی که در منطقه چابهار توسط سازمان بنادر ساخته شده در مرحله پایانی است و بعد از قرارداد تجاری، تجهیزات بارگیری پیشرفته به چابهار آورده می شود که با قراردادی که با هند انعقاد شده، این کار تسهیل می شود.»

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!