0

رئیس سابق ان‌اس‌ای هم نسبت به حملات سایبری هشدار داد/ایران جزو 5 قدرت سایبری

دسته بندی ها : فضای مجازی 7 اردیبهشت 1394 مدیر سایبرلا 875 بازدید

تهدید سایبری که در ماه‌های اخیر در دستور کار ویژه مقامات آمریکایی قرار گرفته و تلاش می‌کنند آن را به بهانه‌ای تازه برای تحریم کشورها بدل کنند، موضوعی است که رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هم به آن اشاره کرده و می‌گوید ایران یکی از 5 بازیگر بزرگ عرصه سایبری است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه موضع‌گیری‌ها و اقدامات مقامات و تحلیلگران غربی برای پررنگ جلوه دادن تهدیدات سایبری، رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هم نسبت به حملات فلج‌کننده به تأسیسات و شرکت‌های غربی هشدار داد.

به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، ژنرال «کیت الکساندر» که در بخش اعظم یک دهه گذشته مسئولیت جنگ سایبری در آمریکا را در اختیار داشته، گفته است: «بزرگترین تهدیدی که وجود دارد، حمله‌ای فاجعه‌بار به زیرساخت‌های انرژی است. ما برای چنین چیزی آماده نیستیم.»

وی که روز شنبه در نشستی به میزبانی HIS CERAWeek در تگزاس صحبت می‌کرد، افزود: «ما به چیزی شبیه به یک سامانه دفاع هوایی یکپارچه برای کل بخش انرژی نیاز داریم.»

الکساندر که مدتی نیز به عنوان رئیس واحد سایبری ارتش آمریکا هم فعالیت کرده، در ادامه گفت 5 بازیگر اصلی در عرصه سایبری وجود دارند که می‌توانند دست به حملات سطح بالا بزنند؛ ایالات متحده، انگلستان، اسرائیل، روسیه و ایران.

وی در این لیست به کره شمالی اشاره‌ای نکرده است. به نوشته تلگراف، نشانه‌ای هم وجود ندارد که چین بخواهد برای اقدامات تهاجمی علیه زیرساخت‌های غرب تلاش کند.

تلگراف در ادامه ایران را یکی از تهدیدات سایبری خوانده و به عنوان نمونه به دو مورد ادعایی حملات سایبری به شرکت نفت سعودی «آرامکو» و شرکت «راس گاز» قطر اشاره کرده است. هک سیستم ایمیل‌های نیروی دریایی آمریکا و دیگر سامانه‌های حساس در انگلیس، فرانسه و آلمان از دیگر مواردی است که در این گزارش به ایران نسبت داده شده است.

در ماه‌های اخیر و به خصوص پس از ادعای هک سیستم رایانه‌ای شرکت سونی توسط «هکرهای وابسته به دولت کره شمالی»، دولت آمریکا تلاش کرده است تا این تهدید را بیش از پیش پررنگ جلوه دهد.

واشنگتن همچنین در اقدامی که از سوی برخی کارشناسان، بهانه‌سازی جدید برای اعمال تحریم و فشار به کشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا ارزیابی شده، قوانینی را نیز برای تحریم، حملات پیش‌دستانه و حملات تلافی‌جویانه تصویب کرده است.

در سند دفاع سایبری آمریکا هم که هفته گذشته منتشر شد، روسیه، چین، کره شمالی و ایران به عنوان تهدیدات سایبری معرفی شده و پیشنهاد شده برای مقابله با آن‌ها از اقداماتی چون اعمال تحریم استفاده شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!